'Seminar za žive arhive,' koji se održava u četvrtak, 18. prosinca, u 20 sati, u Booksi, a nastaje u organizaciji udruge Kurziv, posvećen je kreativnim, umjetničkim i istraživačkim pristupima aktivaciji arhiva.
vrijeme: 18.12.2025. -
mjesto: Zagreb
Kroz tri studije slučaja - tri pogleda u različite arhivske prakse -
Seminar donosi uvid u izazove i potencijale rada s materijalima iz prošlosti, kao i u metode njihova “oživljavanja”, reinterpretacije i komunikacije kroz umjetničko i kustosko oblikovanje.
Program se sastoji od niza kraćih izlaganja autorica koje će rastvoriti svoje procese rada s nezavisnim, izvaninstitucionalnim arhivima.
Povjesničarka umjetnosti
Ivana Bago govorit će o svom kustoskom i istraživačkom radu u arhivu
Sanje Iveković i na izložbi
Točke susreta: dokumenti u nastajanju, 1968-1982. Vizualna umjetnica
Božena Končić Badurina predstavit će svoje istraživanje i stvaranje u okviru Muzeja susjedstva Trešnjevka, koje je rezultiralo izložbom i knjigom
Jadrankin prvi život. Multimedijska umjetnica
Katerina Duda po prvi će put javno predstaviti svoje istraživanje arhiva usmene povijesti
Abeceda nezavisne kulture, koje je još u ranoj fazi razvoja, a vodi ga interes za transgeneracijski prijenos praksi i nasljeđa nezavisne scene.
Nakon izlaganja slijedi zajednička diskusija koju će voditi kustosica i istraživačica
Tea Kantoci.
O sudionicama:
Ivana Bago je nezavisna istraživačica, povjesničarka umjetnosti i kustosica. Doktorirala je na Odsjeku za povijest umjetnosti i vizualnu kulturu na Sveučilištu Duke u SAD-u. Suosnivačica je (s Antonijom Majačom) organizacije Delve | Institut za trajanje, mjesto i varijable. Znanstvene i stručne članke redovito objavljuje u znanstvenim časopisima, zbornicima, umjetničkim monografijama i časopisima. Članica je uredničkog vijeća časopisa ARTMargins. Pozvana predavanja održala je, među ostalim, u Muzeju moderne umjetnosti u New Yorku, Američkom sveučilištu u Beirutu, Kraljevskom institutu u Stockholmu, Muzeju umjetnosti i dizajna u Miamiju, a kao gostujuća predavačica surađivala je s Akademijom primjenjenih umjetnosti u Beču, Umjetničkim sveučilištem u Berlinu, Filozofskim fakultetom u Splitu, Akademijom likovnih umjetnosti u Zagrebu, i WHW Akademijom. Dobitnica je stipendijske nagrade Igor Zabel Award for Culture and Theory za 2020. godinu. Među njenim kustoskim projektima su:
Točke susreta: dokumenti u nastajanju, 1968-1982., MSU Zagreb; Nacionalna galerija Priština;
Moving Forwards, Counting Backwards, University Museum of Contemporary Art, Mexico City, 2012;
Gdje se sve tek treba dogoditi, Spaport Biennale, Banja Luka, 2009-2010;
Narančasti pas i druge priče, Performance Studies International, Zagreb, 2009;
Salon revolucije, HDLU, 2008;
Stalking with Stories, Apexart, New York, 2007. Suosnivačica je Instituta Sanja Iveković, gdje vodi istraživački i izdavački projekt
Točke susreta: dokumenti u nastajanju, temeljen n a istraživanju umjetničkog rada i arhiva Sanje Iveković.
Katerina Duda (1989.) je multimedijska umjetnica. Diplomirala studij animiranog filma i novih medija na Akademiji likovnih umjetnosti i sociologiju na Filozofskom fakultetu u Zagrebu. U radovima se najčešće bavi temama vezanim uz urbane prostore i kako se u prostoru reflektiraju šire društvene promjene, primjerice kroz arhitekturu ili turizam. Koristi raznolike medije poput društvene prakse, akcija i intervencija u javnom prostoru, kao i dokumentarni film i video. Sudjelovala je u nizu izložbi, grupnih i samostalnih projekata u zemlji i inozemstvu (
Vidim šumu, pišem pašnjak;
Krov, tuš, roštilj, fuš;
Ćuk u hodniku). Autorica je kratkih filmova
Prečica do mora,
Strujanja i
Rezidba. Radi kao umjetnička suradnica na Akademiji likovnih umjetnosti u Zagrebu.
Božena Končić Badurina (1967.) je vizualna umjetnica. Diplomirala je grafiku na Akademiji likovnih umjetnosti u Zagrebu (1996.) te njemački i ruski jezik i književnost na Filozofskom fakultetu u Zagrebu (1995.). Izlagala je na brojnim samostalnim i grupnim izložbama u institucijama kao što su MSU u Zagrebu, MAXXI u Rimu, MG+MSUM u Ljubljani, Art in General u New Yorku, Carré d’Art u Nîmesu, MMSU u Rijeci i mnoge druge. Dobitnica je nekoliko nagrada, a boravila je i na rezidencijalnim programima poput MuseumsQuartier, Beč (2019.), Siva zona / GMK, Korčula (2017.), Kulturamt Düsseldorf (2015.) i Art in General, New York (2010.). U umjetničkom radu primjenjuje
site-specific i multimedijski pristup, s naglaskom na crtežu, tekstu i performativnim elementima. Posljednjih godina se često bavi životima i radom žena koje dominantni društveno-politički i povijesni narativi zanemaruju ili ne prepoznaju. Među njezine recentnije produkcije ubrajaju se
Cvijeće za Mariju Vinski;
Jadrankin prvi život;
Od 4 do 23;
Kad bi fabrika trubila;
Jednakosti, bratstvo, slobodo, gdje ste?;
Ćemo, ćemo, ja ma kako ćemo. Živi i radi u Zagrebu.
Tea Kantoci je nezavisna kustosica i istraživačica koja djeluje na sjecištu izvedbe, eksperimentalnih formata i interdisciplinarnih umjetničkih praksi. Dio je tima Antisezona i festivala
Improspekcije / PoslijeSvijet. Aktivno sudjeluje u inicijativama
Klaonica, koja zagovara prenamjenu bivše gradske klaonice u autonomni prostor za umjetničku produkciju,
Arhivi odozdo, usmjerenoj na organizacijsku memoriju kao alat održivosti i brige u kulturnom radu, te regionalnoj platformi NADA koja arhivira, digitalizira i kontekstualizira izvedbene umjetnosti. Surađuje s MSU-om Zagreb, Muzejom susjedstva Trešnjevka, udrugama BLOK, WHW, Kurziv i Kulturtreger te umjetničkim organizacijama Kik Melone i Divert. Magistrirala je Novinarstvo na FPZG-u, Teoriju i kulturu mode na TTF-u, Muzeologiju i upravljanje baštinom na FFZG-u, te završila Obrazovni program Centra za ženske studije u Zagrebu po programu Karoline Hrge.
***
Program podržavaju Grad Zagreb (Ured za kulturu i civilno društvo), Ministarstvo kulture i medija i Zaklada Kultura Nova.