Preskočite na glavni sadržaj

Retrospektivna izložba Frane Missije u Splitu

'Stvaralački nemiri', retrospektivna izložba bogatog opusa splitskog umjetnika Frane Missije, održava se od 10. rujna do 3. studenoga u splitskoj Staroj gradskoj vijećnici.
vrijeme: 10.09.2024. -
mjesto: Split
Ove godine obilježava se stota godišnjica rođenja velikoga splitskog umjetnika Frane Missije. Iako se mahom ogledao u slikarstvu aktivno istražujući granice i mogućnosti toga likovnog medija, Missia je ostavio i nekoliko zanimljivih ciklusa grafika, skice za scenografije kazališnih predstava te niz ženskih figurina u terakoti. Prva opsežna retrospektiva pod nazivom „Stvaralački nemiri‟, u organizaciji Muzeja grada Splita, uključuje autorovih osamdesetak radova i pokazuje razmjerno velik vremenski raspon njegove likovne kreativnosti: od akvarela nastalih još 1948. i 1949. godine pa sve do slika i skulptura koje stvara u posljednjem desetljeću svoga životnog puta, od kojih je najkasnija ona iz 2013. godine. Uz važna antologijska djela iz svih Missijinih stvaralačkih faza, na izložbi će se neki radovi pokazati prvi put jer su pronađeni naknadno ili su prispjeli iz Amerike nakon autorove smrti, gdje su se neko vrijeme čuvali u zakupljenom kontejneru u njujorškom Queensu.
 
Autor izložbe, dr. sc. Dalibor Prančević, izvanredni profesor na Odsjeku za povijest umjetnosti Filozofskog fakulteta u Splitu, istraživanje likovnog opusa Frane Missije započeo je prije desetak godina, tijekom kojih je realizirao nekoliko izložbi i napisao opsežnu monografiju Frano Missia. Lutajući slikar: kronopis jednoga umjetničkog puta, koja je objavljena 2019. godine u suizdavaštvu Filozofskog fakulteta u Splitu i Muzeja grada Splita. „Izložba je zamišljena kao kritička retrospektiva koja odabire i analizira najbolje dijelove likovnog stvaranja Frane Missije. Iako je njegov opus prilično heterogen, mogu se jasno razlučiti određene likovne problematike kojima se umjetnik bavi, kao i karakteristični tematski ciklusi. Na izložbi će se moći vidjeti radovi iz svih stvaralačkih faza Frane Missije, a posebno je apostrofiran Missijin rad u scenografiji, s prikazom dvije skice za dramu Tennesseeja Williamsa Tetovirana Ruža u režiji Lloyda Richarda, prvog afroameričkog redatelja na Broadwayu.‟