Preskočite na glavni sadržaj

Projekt BEK: Peterlićev klasik hrvatske filmologije dostupan za preuzimanje kao besplatna e-knjiga

Projekt BEK: Peterlićev klasik hrvatske filmologije dostupan za preuzimanje kao besplatna e-knjiga
Ante Peterlić, utemeljitelj hrvatske filmologije, svoj je prvi teorijski naslov objavio još daleke 1976. godine, a u novom besplatnom elektroničkom izdanju projekta BEK ta svojevrsna 'početnica za filmsko vrijeme' ponovno postaje dostupna čitateljskoj publici.
Društvo za promicanje književnosti na novim medijima [DPKM] objavilo je u okviru projekta Besplatne elektroničke knjige [BEK] (elektronickeknjige.com) još jedan domaći filmološki klasik – 'Pojam i struktura filmskog vremena' Ante Peterlića. Knjiga je objavljena uz financijsku podršku Grada Zagreba i Ministarstva kulture i medija RH.
 
Ante Peterlić kultna je osoba povijesti kinematografije – obično ga nazivaju ocem i osnivačem filmologije u Hrvatskoj. Karizmatičan predavač, briljantan esejist i omiljeno lice s TV-ekrana (i to u vrijeme kada je televizija bila uvjerljivo najutjecajniji medij), redatelj „Slučajnog života“, glavni urednik „Filmske enciklopedije“ i nepokolebljivi zaštitnik umjetnosti, kulture i novih generacija, Ante Peterlić je svojim doktoratom otvorio neke nove putove na hrvatskim sveučilištima.
 
Mladi doktorand i komparatist Peterlić odlučio se u svom doktoratu pozabaviti jednom od temeljnih tema čitavog medija filma i čitave filmske umjetnosti. To je za njega bilo tipično, volio je postavljati temelje i graditi infrastrukturu proučavanja filma, kako bi njegovi učenici, diplomanti, magistranti ili doktorandi (Turković, Majcen, Kukuljica, Marković, Pavičić, Gilić, Kragić, Paulus...) mogli nastaviti svojim putem u proučavanju i promociji najutjecajnije umjetnosti 20. i 21. stoljeća. Film je, dakle, jedan od medija ključno vezanih uz vrijeme, a za razliku od glazbe i kazališta, zasnovan je na fiksiranom zapisu koji tim vremenom manipulira veoma precizno, utječući uvijek istim, stvarnim vremenskim podražajima na gledateljev subjektivni osjećaj vremena.
 
Poznavatelji filmološke tradicije ili čitatelji Peterlićevih knjiga prepoznat će da je dio ovog materijala Peterlić kasnije razradio i uključio i u čuvene „Osnove teorije filma“, no ova je knjiga samostalna cjelina, starija od čuvenog teorijskog udžbenika, veoma uspješan pokušaj da se objasni pojam i priroda filmskog vremena.
 
Besplatni naslovi dostupni su u četiri najraširenija formata za e-knjige (HTML, ePub, PDF i MOBI), omogućujući online čitanje i/ili preuzimanje na vlastite uređaje, čime je zajamčeno optimalno čitateljsko iskustvo na svim trenutno postojećim računalnim uređajima, nezavisno od dijagonale zaslona na kojima se e-knjige čitaju, kao i mogućnost ispisa na kućnim pisačima.