Preskočite na glavni sadržaj

Prikazivanje dokumentarnih filmova i online radionica za mlade s Dinom Pokrajac

Udruga 90-60-90/ Platforma za suvremenu umjetnost upućuje poziv mladima do 25 godina starosti na sudjelovanje na prikazivanju dokumentarnih filmova "The Gig is Up - Prava cijena online poslova" i "Muzej Revolucije" i online radionici Dine Pokrajac 20.12.2022., od 17 do 19 sati  i 21.12.2022., od 19 do 20 sati, a koja će se odviti u sklopu novog projekta pod nazivom Umjetnost i kultura online “Čije je što?”.
vrijeme: 20.12.2022. - 21.12.2022.

Projekt se sastoji od niza besplatnih radionica i diskusija s osam suvremenih likovnih umjetnika i jednim ciklusom dokumentarnog filma. Cilj projekta je približiti mladima suvremenu društveno angažiranu i novomedijsku umjetnost kojom će im se probuditi kritička svijest za društvene teme kojima se bave voditelji radionica. Sve aktivnosti uključuju participativan pristup kako bi se mladima što bolje približile metode i teme konceptualne i novomedijske suvremene umjetnosti te unaprijedile njihove intelektualne i kreativne vještine.

Cilj radionice Dine Pokrajac je približiti mladima umjetnost eksperimentalnih dokumentarnih filmova te ih potaknuti da problematiziraju prevladavajući koncept vlasništva u današnjem društvu kroz različite autorske poetike i filmske pristupe temi. Dokumentarni film jedna je od najprogresivnijih umjetničkih formi današnjice u kojoj se pomiču granice medija: u najboljim izdancima žanra dolazi do spajanja izražajnih mogućnosti umjetničkog filma i aktivističkog poleta te otvorenosti prema eksperimentiranju. U sklopu filmskog ciklusa vlasništvo se obrađuje kroz prizmu gentrifikacije i klimatskih promjena, privatizacije zdravstva, globalizacijskih mijena, neujednačenog urbanog razvoja i utopijske arhitekture.

Polaznici_e će u prvom dijelu radionice zajedno pogledati filmove, a zatim slijedi analiza filmova i moderirana rasprava. Voditeljica radionice je Dina Pokrajac, filmska kritičarka, voditeljica Dokukina KIC i umjetnička direktorica Subversive Film
Festivala.

The Gig is Up - Prava cijena online poslov, r. Shannon Walsh, Kanada/Francuska, 88 min
"Od dostave hrane do označavanja slika za AI, milijuni ljudi diljem svijeta putem interneta pronalaze posao. Ekonomija vrijedi više od 5 milijardi dolara i raste. Pa ipak, priče o radnicima koji stoje iza ove tehnološke revolucije uvelike su zanemarene. obećanjem fleksibilnog radnog vremena, neovisnosti i kontrole nad vremenom i novcem, radnici iz cijelog svijeta suočeni su s posve drugačijom stvarnošću. Uvjeti rada često su opasni, plaća se često mijenja bez najave, a radnici mogu biti vrlo lako otpušteni deaktivacijom ili lošom ocjenom. Ovaj sjajni dokumentarni film donosi njihove priče na svjetlo dana.
Tko su ljudi u sjeni internetske ekonomije? Kako posluju velike korporacije poput Amazona, Lyfta i Ubera? Koja je prava cijena online poslova? Kako je unutar postojećeg kapitalističkog sustava i nacionalnih države moguće na međunarodnoj razini regulirati rad multinacionalnih kompanija i internetskih divova?"

Muzej revolucije, r. Srđan Keča / Hrvatska, Srbija, Češka Republika, Katar, Njemačka / 2021. / 91'
“U noći se digao vjetar i odnio nam planove”, riječi su koje stoje u uvodu Muzeja revolucije i referiraju se na plan iz 1961. za izgradnju velikog muzeja u Beogradu u čast socijalističkoj Jugoslaviji, koji je trebao “čuvati istinu” o jugoslavenskom narodu. No plan nikada nije napredovao dalje od izgradnje podruma. Zapušteni prostor danas priča sasvim drugačiju priču od one koju su zamislili njezini inicijatori prije 60 godina. U vlažnoj, mračnoj zgradi žive izopćenici društva preoblikovanog kapitalizmom. Film se fokusira na djevojčicu koja s majkom zarađuje čisteći prozore automobila na križanjima. Bliska joj je prijateljica starica koja također živi u “podrumu revolucije“. Na rubu grada koji se transformira tri žene nalaze utočište jedna u drugoj.

Za više informacija javite se na e-mail adresu: galerija906090@gmail.com / www.udruga906090.org

Projekt sufinanciraju Europska unija iz Europskog socijalnog fonda i Ministarstvo kulture i medija Republike Hrvatske.

90-60-90 / Platforma za suvremenu umjetnost | Zagreb | Facebook