Suvremena i provokativna reinterpretacija antičkog mita, 'Medeja', koja je nastala u velikoj koprodukciji HNK Varaždin, Slovenskog narodnog gledališča Maribor i Dubrovačkih ljetnih igara, u režiji velikog europskog redatelja Martina Kušeja, premijerno će biti izvedena 26. studenog, u 19,30 sati, na Velikoj sceni Hrvatskog narodnog kazališta u Varaždinu.
vrijeme: 26.11.2025. -
mjesto: Varaždin
Simon Stone/Heiner Müller
MEDEJA
Koprodukcija: Hrvatsko narodno kazalište u Varaždinu / Dubrovačke ljetne igre /Slovensko narodno gledališče Maribor
Premijera 26.11 u 19.30
Reprize 27.11., 02.12. i 03.12. u 19.30
Redatelj: Martin Kušej
Prevoditeljica i dramaturginja: Vesna Đikanović
Scenografkinja: Annette Murschetz
Suradnica za scenografiju: Hana Ramujkić
Kostimografkinja: Ana Savić Gecan
Skladatelj: Aki Traar
Autor videa: Tobias Jonas
Oblikovanje svjetla: Vesna Kolarec
Asistent redatelja: Herbert Stöger
Druga asistentica redatelja: Katarina Julija Pipan
Asistentica kostimografkinje: Tjaša Frumen
Lektorica za hrvatski jezik: Ines Carović
Ansambl:
Ana (Medeja): HELENA MINIĆ
Luka (Jason): ULIKS FEHMIU
Klara: JULIJA KLAVŽAR
Margareta/Dojilja/Pripovjedačica: MAŠA ŽILAVEC
Kristijan: VLADIMIR VLAŠKALIĆ
Borut: ALEŠ VALIČ
Edi: TVRTKO KOLAR
Leon: JAN RENDIĆ
'Medeja' je jedan od najvažnijih, najenigmatičnijh i najkomplesknijih ženskih likova, čiju su proturječnost oduvijek pratile različite interpretacije i podijeljeni osjećaji. Brutalna je, ne ostavlja nikome, ni glumcima, ni publici prostora da se sakriju.
Simon Stone svojom 21.- stoljetnom Medejom, briljantnom znanstvenicom Anom, kreira realan život (inspiriran istinitom životnom pričom) u prepoznatljivom suvremenom kontekstu, uspješne karijere i obiteljskog okruženja, ono što bi moguće njihovi antički preci mogli predstavljati danas. No ispod kontura i površine suvremene priče silovito teku tokovi emocija i nasilja, gotovo primordijalnim uzorkom i ritmom, uz koje izranjaju sva esencijalna pitanja, stara koliko i čovjek sam. Ana, suvremena Medeja, u izuzetnoj, Orlandom nagrađenoj interpretaciji Helene Minić, donosi živu i provokativnu reinterpretaciju antičkog mita u kombinaciji s dramskim svijetom i jezikom Heinera Mullera, koja pokazuje cjelokupni raspon 2500 godina starog mita o Medeji, otvarajući prostore refleksije o svijetu i društvu u kojem živimo, s temama isključivanja iz zajednice, drugosti, nasilja, društvenog pritiska. Kroz to, konačno, Medeja je predstava i o empatiji.
Vesna Đikanović