Iako je riječ o nezaobilaznome sadržaju u izobrazbi profesionalnih glazbenika, muzikologa i pedagoga, posljednji visokoškolski udžbenik harmonije, onaj Natka Devčića, na našemu je jeziku i tlu objavljen još davne 1975. godine (uz nekoliko naknadnih pretisaka).
Opsegom, širinom zahvata i dubinom skladateljskoga promišljanja zakonitosti tonskoga sloga Knešaurek daleko nadmašuje dosadašnja izdanja na ovome prostoru te se približava velikim povijesnim naucima o harmoniji, istodobno s poštovanjem nastavljajući domaću tradiciju poučavanja harmonije kao akademske discipline. Među primjerima iz glazbene literature, koji prate razvoj zapadne glazbe od početaka višeglasja do danas, ističu se odlomci iz vrijednih djela hrvatskih skladatelja koji su se u skladanju služili tonalitetnim idiomom, i to u posljednjih stotinu godina; mnogi su primjeri usto ilustrirani komentarima iz usta i pera samih autora.
Ovo će izdanje nedvojbeno pridonijeti i izgradnji te uspostavi suvremenoga strukovnog glazbenoteorijskog nazivlja; osim što autor donosi prijedloge naziva mnogih pojmova koji dosad uopće nisu bili zastupljeni u domaćoj glazbenoteorijskoj literaturi, posebna je pozornost posvećena usklađivanju nazivlja s vrijedećom općejezičnom normom, kao i terminološkim načelima te najnovijim znanstvenim dosezima na području istraživanja hrvatskoga glazbenog nazivlja.
Zasnovan na višegodišnjoj sveučilišnoj nastavnoj praksi te bogatome skladateljskom i izvođačkom iskustvu, novi udžbenik Ante Knešaureka, uvršten u nakladnički niz Manualia Universitatis studiorum Zagrabiensis, u potpunosti obuhvaća gradivo temeljnoga glazbenoteorijskog predmeta Harmonija na akreditiranim studijskim programima u Republici Hrvatskoj, ali i srodnim studijima na kojima se taj predmet poučava izvan granica naše zemlje.
Izdavanje knjige financijski su potpomogli Ministarstvo znanosti i obrazovanja Republike Hrvatske te Zaklada Hrvatske akademije znanosti i umjetnosti.
Izvor:
https://www.facebook.com/akademijazg