Otvorenje 32. Muzičkog biennalea Zagreb obilježit će se koncertom Simfonijskog orkestra HRT-a u Velikoj dvorani KDVL-a uz četvero istaknutih solista, četvero prepoznatih svjetskih skladatelja te četiri kompozicije – od toga dvije narudžbe, odnosno praizvedbe.
vrijeme: 13.04.2023. -
mjesto: Zagreb
Na koncertu će se izvesti i skladba
L'oeil du cyclone svjetski renomiranog skladatelja Tristana Muraila, što će ujedno biti prva izvedba nakon što je ova fantazija-impromptu za klavir i orkestar "obišla svijet" u matičnim dvorana i s matičnim orkestrima onih koji su je i naručili - Japan Broadcasting Corporation (NHK), Elbphilarmonie, BBC i Radio France. U Zagrebu, kao i u Tokiju, Hamburgu, Londonu i Parizu kao solist nastupit će francuski pijanist François-Frédéric Guy, cijenjen i prepoznat upravo po svojem pristupu suvremenoj glazbi.
Koncertom koji će ići u korak s interesima i ciljevima novoga Biennalea, prelazeći okvire same glazbe, izvođenja i skladanja u polje njihove filozofije i povijesne dekonstrukcije, ravnat će šef-dirigent Simfonijskog orkestra HRT-a Pascal Rophé. Rophé je i sam veliki poznavatelj glazbene tradicije, a još više suvremene, ponajviše glazbe 20. i 21. stoljeća, koju usto aktivno promiče. Stoga će moći ponuditi iskusan odgovor na repertoar koji uvelike koketira s tradicijom, modernizmom i avangardom.
Koncert otvorenja govori o višeslojnosti uloge skladatelja i procesa skladanja, otvarajući se pritom i drugim vidovima umjetnosti, ponajviše slikarstvu, u želji da se glazbom ostvari sinestezija osjeta i nadiđu tradicionalno shvaćene mogućnosti glazbe. Tako skladatelj Tristan Murail, pitajući se koliko daleko glazba može otići, više pažnje posvećuje procesu nego njegovu produktu, dok je za Clemensa Gadenstättera skladanje međudjelovanje akustičke percepcije i svih drugih osjetila te kognicije u procesu koji prepoznaje kao nužno kulturno uvjetovan. Njegovo djelo MBZ naručio je u koprodukciji s festivalom Musikprotokoll, Graz. Prelijevanjima perspektiva i sinesteziji konačno se pridružuju i Davorin Kempf te Mirela Ivičević, potonja praizvedbom djela za trubu, orgulje i dizajn svjetla, dok se Kempf u djelu
Plohe i boje inspirira slikarskim stilom Pieta Mondriana. /MBZ
Opširnije