Obilježavanje Svjetskog dana radija slušanjem klasika 'Zbogom' Zvonimira Bajsića, snimljenog 1968. godine u formi tada eksperimentalne dokumentarne radio-drame, kasnije poznatoj pod nazivom feature, održat će se u četvrtak, 13. veljače, s početkom u 18,30 sati, u Art radionici Lazareti u Dubrovniku.
vrijeme: 13.02.2025. -
mjesto: Dubrovnik
Upravo je' Zbogom' prvi feature snimljen i emitiran na ovim prostorima.
U radijskoj će večeri biti i nekih malih iznenađenja, ali ćemo ih pustiti da vas iznenade.
Program uredio i vodi: Ante Vlahinić.
Zvonimir Bajsić (Zagreb, 19. listopada 1925. - Zagreb, 11. kolovoza 1987.) je hrvatski književnik, redatelj i prevoditelj. Studirao je estetiku kod Jana Mukařovskog, na Karlovom Univerzitetu u Pragu.
Ono po čemu će Zvonimir Bajsić zauvijek ostati upamćen jest njegov osebujni opus dokumentarne radio-drame, tj. feature-a. U tom djelu opusa, Bajsić se udaljava od autorskog dramskog teksta, te ga piše dokumentarnim zvukom. Bajsić je 1968. autor prvog feature-a u nas, tada još eksperimentalne dokumentarno-dramske radijske forme, pod simboličkim nazivom „Zbogom“. Svaki sljedeći feature («Ad Libitum», «Imam bebu koja govori», «Maratonac» i dr.), odvodio ga je u daljna istraživanja dramaturgije zvuka. Osim desetaka domaćih nagrada, svojim radom impresionirao je svijet, postao rodonačelnikom specifične „zagrebačke škole feature-a“, te je na festivalima kao što su „Prix Italia“, „Ondas“, te „Prix Futura“ u više navrata nagrađivan glavnim nagradama. Bajsićevi feature-i, adaptirani i emitirani na nekoliko svjetskih jezika, te uvršteni u „Antologiju 30 godina svjetskog feature-a“ European Broadcasting Uniona, postali su dio „obavezne literature“. „Praško proljeće 1984.“ (u suradnji s tonmajstorom M.Jurjevićem), posljednji je i najimpresivniji feature, Zvonimira Bajsića, u kojem kroz prividnu kroniku istoimenog glazbenog festivala u Pragu, govori o kulturi kao mogućnosti otpora. Unatoč ogromnom inozemnom uspjehu, iza „Praškog proljeća 1984.“, Bajsićeve svojevrsne radijske i ljudske oporuke, nažalost ostaje gorki trag. Autor nije doživio premijeru „Praškog proljeća 1984“ na svom Radio-Zagrebu, nego je prvi puta izvedena na tadašnjem Omladinskom radiju, današnjoj Stojedinici, i to tek posthumno.