Preskočite na glavni sadržaj

Mario Miličić otvara site specific izložbu u privremenoj galeriji na Zapadnom kolodvoru

U četvrtak, 5. lipnja, u 20 sati, u prostoru bivšeg ureda HŽ Carga na zagrebačkom Zapadnom kolodvoru, otvara se ‘Suradnja’- nova izložba Maria Miličića, umjetnika poznatog i pod pseudonimom Mane Mei. Izložba je prva u nizu izložbi u sklopu novog programa umjetničke organizacije Cirk Pozor ‘Privremeni izložbeni prostori’ - programa  zamišljenog kao stvaranje privremenih kulturno-umjetničkih zona u Gradu Zagrebu u nekonvencionalnim prostorima koji se inače ne koriste u slične svrhe.
vrijeme: 05.06.2025. -
mjesto: Zagreb
url: https://www.instagram.com/cirkpozor/

U ovaj će se privremeni galerijski prostor ulaziti direktno s prvog perona. Detalj je to koji nije samo praktičan, već je i simboličan: izložba se vraća pruzi, mjestu gdje je i započela.

Naime, sve je krenulo od rukavice radnika HŽ-a. Poderane i izgubljene, ostavljene uz tračnice, rukavice s vremenom Miličić počinje primjećivati, onda fotografirati, a kasnije i skupljati. “SURADNJA nije unaprijed režirani izložbeni koncept Maria Miličića, već je to izložba koja je nastajala usput - hodajući uz željezničku prugu. Riječ je o site-specific postavu, zapravo prostornoj instalaciji u kojoj Miličić spaja ciklus fotografija izgubljenih/odbačenih radničkih rukavica, ready-made predmete i nekonvencionalni izložbeni prostor,“ govori Marina Šafarić, autorica izložbenog predgovora.

Iako je izložbeni koncept nastajao organski, kroz niz slučajnosti, izložba je prostorno realizirana kao dvoslojna priča - najprije o sustavu, zatim o ljudima koji ga pokreću, a sve skupa tvori izvanrednu prostornu instalaciju. Prvom se dionicom izlažu fizički fragmenti željeznice. To su sirovi, teški materijali, oni koji tvore kostur infrastrukture. U drugom dijelu izložbe fokus se pomiče s materijala na čovjeka - ili točnije, na ono što je od njega ostalo. Miličić izlaže seriju fotografija izgubljenih rukavica, ali i same rukavice koje je pronašao i sačuvao. U svom pristupu fotografiji, umjetnik spaja preciznost dokumentarista sa senzibilitetom portretista. Svaka je rukavica kadrirana kao da je živo biće.

Šafarić govori: „Nastala na temelju suradnje, slučajnog i nevidljivog, ali nimalo nevažnog susreta umjetnika s radom željeznice, sam naziv izložbe pomno je osmišljen. Nimalo slučajno. Sastavni dio SURADNJE je i riječ RAD, što je i stvarni temelj Miličićeva ciklusa. Jer, ova je izložba posveta radu, radnicima i radničkoj klasi. Ne samo onima sa željeznice, nego svima čiji se trud često podrazumijeva, a rijetko prepoznaje.

SURADNJA je, na kraju, nastala upravo iz tog odnosa - između promatrača i predmeta, između rada i vremena, između umjetnika i nepoznatih radnika koji su, htjeli to ili ne, postali sudionicima ovog projekta.“
 
O umjetniku

Mario Miličić na sceni je prisutan od kraja devedesetih, najprije kroz street art, a od 2014. djeluje pod pseudonimom Mane Mei. Kroz murale, poruke u javnom prostoru i radove u ateljeu, njeguje prepoznatljiv izraz koji balansira između angažiranog i poetičnog. Autor je murala “Oj budi svoj”, “Budi čovjek” i “Osmijeh na licu uljepšava ulicu” (te mnogih drugih).
Izlaže od 2013., te je do sad imao 12 samostalnih i nekoliko grupnih izložbi.
Od 2018. godine djeluje kao kustos u Galeriji Siva u zagrebačkoj Mediki te je u tom periodu realizirao 45 izložbi domaćih i stranih umjetnika
Suosnivač je umjetničke organizacije Cirk Pozor te član HDLU-a od 2019. godine