Gradske galerije Osijek najavljuju otvorenje izložbe Tihomira Matijevića 'Duga ekspozicija' u petak, 6. lipnja, u 19 sati, u Galeriji Waldinger.
vrijeme: 06.06.2025. - 11.07.2025.
mjesto: Osijek
Izložba Tihomira Matijevića predstavlja umjetnikov refleksivan povratak vlastitim radovima kroz proces rekontekstualizacije i recikliranja skulptura. Matijević koristi svoja prethodna djela - cijele skulpture ili dijelove prijašnjih kompozicija - kako bi stvorio posve nove, kompleksne cjeline. Time produžuje život svojih djela, ali i otvara prostor za njihova nova značenja i tumačenja. Njegov postupak, međutim, nije destruktivan, već integrativan - sintezom starih i novih elemenata te stvaranjem posve novih, do sada neizlaganih radova koji ulaze u dijalog s onim prethodnima, nastaje duhovita kiparska igra značenja i oblika, u kojoj ironija i humor vode glavnu riječ. Matijević s lakoćom balansira između ozbiljnog i zabavnog - njegova djela jednako pozivaju na smijeh i promišljanje. Ironijskom pronicavošću, s dozom cinizma, komentira umjetničke konvencije, društvene pojave i vlastitu poziciju umjetnika, opipavajući granice umjetnosti i kiča, skulpture i spomenika, „visoke“ umjetnosti i umjetničkog obrta, klasičnih formi i popularnih simbola.
Nisu mu strani ni citati iz svijeta javnih spomenika, koje s lakoćom preokreće u parodiju: poput Spomenika vrtnom patuljku ili Spomenika Snješku Bijeliću. Jedna od upečatljivih intervencija je bista Richarda Burtona (u partizanskom liku Josipa Broza Tita) s podsmješljivim natpisom o popustu zbog isteka roka trajanja - značenjski višeslojan i duhovit komentar na prolaznost slave i kulturnu te društveno-povijesnu potrošnju. U instalaciji Fontana Deponija, Matijević koristi stare igračke, plastične štakore i tekućinu iz akvarijske pumpice spajajući „kič“ s kritikom konzumerizma. U radu Sanjao sam revoluciju, prikazuje vlastitu obitelj u revolucionarnoj pozi, miješajući osobno s kolektivnim sjećanjem, satiru s emocijom. Svi radovi nastavljaju karakteristične stilsko-morfološke konture Matijevićeva kiparskog izričaja. No, kiparska forma kod Matijevića nije puki oblik, već nositelj priče, kritike i igre.
Izložba se može pogledati do 11. srpnja, a ulaz je slobodan!