Novi, trogodišnji ciklus izložbi Galerije „Lamparna“ pod nazivom PNEUMATICI, nastavlja se ove subote 25. svibnja s izložbom „Spleen Rijeke“, riječkog povjesničara umjetnosti, kustosa i umjetnika Branka Cerovca.
vrijeme: 25.05.2024. - 14.06.2024.
mjesto: Labin
Izložbu će u 20 sati otvoriti Damir Stojnić, voditelj galerije i kustos ciklusa PNEUMATICI.
Nakon što je od 13. do 20. siječnja 2024. ova izložba održana u riječkoj Galeriji O.K., 'galerija DKC-a “Lamparna” u Labinu novi je plato ili ravan “prikazanja” Cerovčeva koncepta, koji je fundiran na trodjelnoj osnovi Baudelaireove zbirke pjesama u prozi “Spleen Pariza”, drami “Kralj Ubu” Alfred Jarrya te biblijskom prikazu “Crvenog zmaja” u interpretaciji starog albionskog barda Williama Blakea. U mnogo čemu jedinstvena izložba bila je koncipirana tako da autor ne izlaže samo gotove radove, već i posve otvoreno daje javnosti na uvid vlastiti kreativni proces u kojem njegovo umjetničko promišljanje zadobija status eksponata i više nije rezervirano za skroviti prostor ateljea.
Tko god je htio i imao volje zaputiti se do galerije, mogao je uživo svjedočiti fluksu misli, vizija i asocijacija koje je Cerovac zapisivao/iscrtavao na papire obješene o zid galerije, dok su sada post-festum manifestirani artefakti gotovi i zaokruženi kao cjelina. Nastali radovi, u strogoj paleti crveno-bijelo-crne, u jednakoj mjeri premreženi tekstualnim i likovnim elementima, amalgamskim preletima kista ili flomastera (trans)mutiraju u svojevrsne mape, vizualni pulsni oksimetar za bilo grada na Rječini. Cerovčev je koncept zgusnut i pregnantan asocijacijama, konotacijama, tautologijom i citatnošću, dok je u likovno-formalnom smislu izveden brutalistički, s ekspresionističko-stripovskim prijelazima pri obradi određenih motiva, a budući da svaka slika funkcionira kao alternativni, “underground” vodič kroz Rijeku, jasno je da je svu složenost odnosa riječke povijesti te osobnog doživljaja grada kombiniranog s konkretnim životnim događajima, koje Cerovac gotovo konglomeratski strukturira, praktički nemoguće prikazati unutar skučenog prostora od nekoliko kartica teksta.' (...) - izdvojeno iz teksta Damira Stojnića.