Hrvatski radio osvojio je euroradijsku nagradu Palma Ars Acustica 2025. Radi se o međunarodnom natjecanju koje od 2013. godine organizira skupina za Ars Acusticu EBU s ciljem promicanja i odavanja počasti izvanrednim produkcijama autora u svijetu eksperimentalnih zvučnih djela.
vrijeme: 25.06.2025. -
Kandidate predlažu specijalizirani producenti iz radijskih organizacija EBU-a (European Broadcasting Union).
Žiri natjecanja Palma Ars Acustica 2025. sastao se online 23. lipnja i proglasio ovogodišnjeg pobjednika - djelo „
Mallarmé Sonore / Zvučni Mallarmé” autora Isabelle Duthoit, Alena Sinkauza, Nenada Sinkauza i Marijane Begović, te urednice i producentice Adriane Kramarić u produkciji Dramskog programa Hrvatskoga radija.
Djelo je snimano u ožujku 2024. godine u HRT-ovu studiju Bajsić.
Francuska vokalna umjetnica Isabelle Duthoit ispričala je tom prigodom kako je fascinira veza između Mallarméove modernosti otprije stotinu godina i ove današnje bez obzira na njihovu evidentnu različitost. „Mallarméova poezija je uvijek iznenađujuće moderna i razbuđuje naša osjetila dok istovremeno rastvara, para, ometa i uznemiruje te je vrlo aktualna u rukopisu i u formi.”
Ocjenjivački sud Palma Ars Acustice o djelu je, među ostalim, izjavio sljedeće: „Mallarmé Sonore je sjajno dramaturški strukturirano djelo. Iznimno nabijeno u neki trenucima, da bi u drugima postalo daleko nježnije. Spoj sjajne vokalne izvedbe Isabelle Duthoit, zvuci braće Sinkauz i miks ton-majstorice Marijane Begović koji okružuju Mallarméove pjesme stvorilo je dojmljivo i istančano izgrađeno djelo”.
Iako se Mallarméove pjesme izvodi na francuskome, one su zapravo dio zvuka te je poeziju moguće čuti čak i ako se jezik ne razumije. Stil i evolucija ljudskoga glasa jedan je od dijelova dramaturgije. Sama dramaturška struktura iznimno je prisutna i odaje dojam kolektivnog djela, ne samo umjetnika, nego i suradnje između producentice i ton-majstorice koje su surađivalse s ciljem stvaranja sjajno načinjenog rada, ostvarenog od materijala snimljenoga uživo u studiju. Budući da je djelo nastalo na temelju sessiona uživo samo dan prije žive izvedbe, žiri smatra kako to dokazuje istinsku vrijednost improvizacije i spontane kreativnosti.
Opširnije
Poslušaj djelo