Preskočite na glavni sadržaj

Homo theatralis HDKKT-a: Dimitrija Demeter – stvoren za kazalište

U godini u kojoj obilježavamo sto pedeset godina od smrti hrvatskoga dramatičara, pjesnika, kritičara i prevoditelja Dimitrije Demetra, znamo li uistinu čime je sve zadužio kazališnu povijest? U subotu, 26. studenog, u 20 sati, u Hrvatskome narodnom kazalištu u Zagrebu na to pitanje će pokušati odgovoriti Snježana Banović, Martina Petranović i Boris Senker.
vrijeme: 26.11.2022. -
mjesto: Zagreb
url: https://hdkkt.hr/

Koliko je sjećanje na utemeljitelja hrvatskoga kazališta živo među današnjim generacijama, osobito među onima čije djelovanje nije izravno povezano s izvedbenim umjetnostima? Kako bi izgledalo hrvatsko glumište da nije bilo toga iznimnoga ilirca, koji se književno počeo ostvarivati na grčkome i njemačkom, a svoja ponajbolja djela napisao na hrvatskome jeziku? Što je od Demetrovih zamisli o kazalištu realizirano i što se od toga provodi do danas? Zašto je nagrada Hrvatskoga društva kazališnih kritičara i teatrologa kojom se nagrađuju kritički i teatrološki dosezi nazvana upravo po Demetru?
 
Sve te nepoznanice u novoj epizodi Homo theatralisa razriješit će troje vrsnih teatrologa i poznavatelja Demetrova puta Snježana Banović, Martina Petranović i Boris Senker, govoreći o njegovim programskim i dramskim tekstovima, libretima, organizaciji i upravljanju kazalištem, dostupnoj građi i položaju u kazališnoj historiografiji, te nam približiti lik i djelo toga svestranog i nezaobilaznog kazališnog čovjeka.
 
Događanje se ostvaruje unutar serije portreta o velikim kazališnim stvarateljima te istaknutim suvremenicima čije je djelovanje vezano uz Hrvatsko narodno kazalište u Zagrebu, koju Hrvatsko društvo kazališnih kritičara i teatrologa u sezoni 2022/2023. priprema u suradnji s HNK-om.
 
Projekt 'Homo theatralis' HDKKT organizira i provodi od 2021. obuhvaćajući njime predavanja i radionice širokoga raspona tema iz područja izvedbenih umjetnosti. Projekt rastvara pogled u kazalište, sa žarištem na aktualnostima, promjenama koje zahvaćaju izvedbenu scenu, važnim ostvarenjima, kritičarskim i teatrološkim uvidima i istraživanjima.