Preskočite na glavni sadržaj

Europska komisija objavila novi Kodeks o suzbijanju dezinformacija

Europska komisija objavila je novi, revidirani Kodeks o suzbijanju dezinformacija, jedan od ključnih dijelova paketa instrumenata za borbu protiv širenja dezinformacija u Europskoj uniji.
vrijeme: 17.06.2022. -

Među 34 potpisnika su velike internetske platforme, prije svega Meta, Google, Twitter, TikTok i Microsoft, te niz drugih dionika kao što su manje ili specijalizirane platforme, sektor internetskog oglašavanja, poduzeća za oglasne tehnologije, provjeravatelji činjenica, civilno društvo ili oni koji nude specifično stručno znanje i sustave za borbu protiv dezinformacija. Poboljšanim i sveobuhvatnijim Kodeksom nastoje se ukloniti nedostaci prethodnog iz 2018., odnosno uvode se zahtjevnije i jasnije definirane obveze i mjere koje se temelje na praktičnim iskustvima iz proteklih godina.

Novi Kodeks sadržava obveze koje se odnose na:

širenje kruga sudionika jer se Kodeks ne odnosi samo na velike platforme nego uključuje i niz raznih dionika koji imaju ulogu u ublažavanju širenja dezinformacija, a novi su potpisnici dobrodošli
prekid financijskih poticaja širenju dezinformacija tako da se pronositeljima dezinformacija onemoguće prihodi od oglašavanja
obuhvaćanje novih manipulativnih ponašanja kao što su lažni računi, botovi ili zlonamjerni krivotvoreni sadržaji (deep fakes) kojima se šire dezinformacije
jačanje položaja korisnika boljim alatima za prepoznavanje, razumijevanje i prijavljivanje dezinformacija
opsežnije provjeravanje činjenica u svim državama članicama i na svim jezicima Unije uz poštenu naknadu provjeravateljima za njihov rad
transparentnije političko oglašavanje zahvaljujući boljem označavanju oglasa i iznošenju podataka o sponzorima te trošku i razdoblju oglašavanja kako bi korisnici mogli lako prepoznati političke oglase
bolju potporu istraživačima otvorenijim pristupom podacima platformi
evaluiranje utjecaja Kodeksa primjenom djelotvornog okvira za praćenje i redovitim izvješćima koje će platforme dostavljati o ispunjavanju svojih obveza
osnivanje centra za transparentnost i radne skupine kako bi se dobio jednostavan i jasan pregled provedbe Kodeksa na temelju kojeg će se on moći prilagođavati budućim promjenama.
 
Cilj je da ovaj Kodeks bude priznat kao kodeks ponašanja u okviru Akta o digitalnim uslugama kako bi se ublažili rizici od dezinformacija za vrlo velike internetske platforme.

Više informacija dostupno je na poveznici: https://ec.europa.eu/commission/presscorner/detail/en/IP_22_3664


Izvor: Ministarstvo kulture i medija