Na Međunarodnom trijenalu grafike u Krakovu, koji se održava od 26. lipnja do kraja mjeseca srpnja 2021., sudjeluju i hrvatski predstavnici - splitski umjetnik Edvin Dragičević te zagrebačka umjetnica Maja Rožman, prema odabiru međunarodnog žirija. Izložba je postavljena u Nowa Huta Cultural Centru.
vrijeme: 26.06.2021. - 31.07.2021.
U Dragičevićevu ciklusu bakropisa „Subterraneus (podzemno)“ naizgledna suprotnost svijeta distopijskog nadzemlja i utopijskog podzemlja zapravo je heterotopijska predodžbe svijeta nakon nuklearnih katastrofa, beskonačnih migracijskih kriza, razaranja, ekonomske gramzivosti koja izrabljuje prirodu do potpunog izobličenja. U takovoj dehumaniziranoj civilizaciji na izmaku, poharanoj razaranjem i kaosom, čovjeku preostaje tražiti utočište u svijetu podzemlja u kojem egzistiraju geometrijske i organske strukture koje su svojom čistoćom, jasnoćom i jednostavnošću potpuna suprotnost uništenom svijetu sadašnjice. Može se reći da su te podzemne strukture u svojoj pojavnosti zapravo lijepe međutim čak i prizori devastacije oduvijek su izazivale određenu fascinaciju i privlačnost što podcrtava vječni dualizam naše civilizacije.
Rožman izlaže ciklus linoreza "Studije podsvjesnog", o kojem je kritičar Vanja Babić već zapisao:
Umjetnica nas, zapravo, podsjeća kako granice između znanosti i umjetnosti nipošto nisu i ne mogu biti posve jasno definirane. I doista, u kolikoj mjeri znanost može biti umjetnička a umjetnost znanstvena? Uloga svojevrsna posrednika između ovih dvaju, samo na prvi pogled posve različitih čovjekovih djelatnosti neprijeporno pripada mašti, a upravo je mašta fenomen kojega Maja Rožman u svojem stvaralaštvu kontinuirano osvještava te potom dosljedno i na dojmljiv način tematizira. Na ovim, dakle, grafikama – u tematskom i sadržajnom smislu - fizika koegzistira s metafizikom, realno s nadrealnim, racionalno s iracionalnim a svjesno s podsvjesnim. Umjetnica sugerira kako složeni putevi što vode k spoznajama, umjetničkim i znanstvenim podjednako, nužno sadrže sve spomenute odrednice; svakoj ideji uvijek prethodi mašta.
Ovogodišnje izdanje Međunarodnog trijenala grafike u Krakovu prepoznaje umjetnice i umjetnike kao „senzibilizirane promatrače“ i „senzibilizirane pripovjedače“ stvarnosti koja nas okružuje, a njihova djela kao odbljeske i zapise o duhu vremena u kojem stvaraju. U kontekstu promišljanja o raznim vizijama budućnosti koja se nameću posebice u današnje doba, umjetnici su pozvani da propitaju ideje i vizije budućnosti, bilo u geografskom, kulturnom, povijesnom, socijalnom ili drugom smislu. Iako svi živimo u globalnom selu, ono se sastoji od lokalnih farmi koje imaju vlastitu povijest, specifične narative i načine za suočavanje s izazovima svakodnevice, kao i vlastite vizije kojima možemo oblikovati budućnost.