Preskočite na glavni sadržaj

Borislav Božić: Hommage Nicephoru Niepcu

Otvorenje izložbe 'Borislav Božić, čuvar povijesnih fotografskih procesa. Hommage Nicephoru Niepcu' održat će se 19. studenoga u 19 sati u riječkoj Galeriji Principij.
vrijeme: 19.11.2025. -
mjesto: Rijeka
url: https://fotoklubrijeka.hr/

Ova je izložba posveta Nicéforu Niépceu, autoru prve trajno sačuvane fotografije iz 1826. godine, „Pogled s prozora u Le Grasu“. Njegov pionirski rad, strpljenje i gotovo alkemičarski odnos prema svjetlu i kemiji bili su mi stalna inspiracija. Svako sam predavanje i radionicu započinjao upravo tom fotografijom, otkrivajući polaznicima fascinantne početke medija. Niépceova neiscrpna radoznalost i upornost ostaju temeljni poticaj svim istraživačima suštine fotografske slike — pa tako i mom radu u domeni povijesnih fotografskih procesa.

Borislav Božić riječki je umjetnik koji se već desetljećima posvećeno bavi povijesnim fotografskim tehnikama, istražujući izražajne mogućnosti svjetla, kemije i materije. U vremenu digitalne slike i brze reprodukcije, Božić vraća fotografiju njezinim korijenima - procesu koji zahtijeva strpljenje, znanje i osjećaj za kreativnost. Njegov rad odlikuje duboka povezanost s tradicijom, ali i suvremeni umjetnički pristup koji te stare tehnike koristi za stvaranje novih vizualnih doživljaja.

Prema Odluci Ministarstva kulture i medija Republike Hrvatske, Borislav Božić jedan je od svega deset nositelja nematerijalnog kulturnog dobra umijeća izrade fotografija povijesnim fotografskim procesima. Ovo priznanje potvrđuje njegovu ulogu u očuvanju i prijenosu znanja o analognim fotografskim postupcima koji su obilježili početke i razvoj fotografije kao umjetnosti i zanata.

U radu Borislava Božića fotografija nije samo tehnički postupak, nego misaoni i meditativni proces. Njegov pristup kombinira znanstvenu preciznost i poetsku osjetljivost, a svaka slika nosi obilježje ručnog rada, neponovljivosti i osobnog dodira. Oživljavajući povijesne fotografske procese, Božić ne samo da čuva kulturnu baštinu, nego i proširuje njezine suvremene mogućnosti, potvrđujući da fotografija, i u svojoj najstarijoj formi, ostaje živa umjetnost.