Preskočite na glavni sadržaj

Ana Belošević: 'No Sun, no Air, no Water'

U petak, 29. listopada, u 19 sati, otvara se izložba Ane Belošević 'No Sun, no Air, no Water' u Galeriji Matice hrvatske. Izložbu možete pogledati do 11. studenog 2021.
vrijeme: 29.10.2021. - 11.11.2021.
mjesto: Zagreb
url: https://www.matica.hr/

O izložbi:
 
Ana Belošević u svojem je dosadašnjem stvaralaštvu posezala za različitim postupcima i disciplinama u široku rasponu od onih klasičnih pa do posve nekonvencionalnih, pri čemu bi u pravilu zadržavala specifičan i u pozitivnom smislu ležeran – u današnje vrijeme za mnoge mlade autore i autorice nerijetko fatalno opterećujući – odnos naspram dvaju stožernih dualizama, nerijetko nerazmrsivo isprepletenih, iz kojih se još uvijek u najvećoj mjeri generiraju elementarni kreativno-interpretativni pristupi umjetničkim djelima. Riječ je, dakako, o formalno-sadržajnom i estetsko-etičkom dualizmu.
 
Najnovija Anina izložba znakovita naziva No Sun, No Air, No Water realizirana je u klasičnoj disciplini reljefa. Radovi na ovoj izložbi iskazuju ambivalentnost između vizualne mekoće odnosno nježnosti formi s jedne te taktilne oštrine i grubosti materijala s druge strane. Sam naziv rada, kao i njegova sivo-srebrna akromatska pojavnost, jasno asociraju na stanovite ekološke poruke. Hoćemo li u budućnosti cjelokupnu floru svesti tek na savršeno izrađene anorgansko-bezmirisne lisnate ili cvjetne forme kojima zrak, sunce i voda nisu potrebni? Takvo i slična pitanja nužno će nam se, naime, nametati dok promatramo ovaj rad. Istodobno, međutim, svjesni smo i autoričina ironijskog pristupa zahvaljujući kojemu se interpretacijski potencijali znatno usložnjavaju. To, dakako, ne predstavlja ništa novo u odnosu na dosadašnji Anin opus; štoviše, nipošto nećemo pretjerati konstatiramo li da je riječ o svojevrsnom autoričinom zaštitnom znaku. Umjetnica je u svakom trenutku svjesna kako svaki aktivizam i svaka provokacija imaju i svoju drugu stranu, pogotovo u suvremenom svijetu prožetom proturječjima, licemjerjem, karijerizmom te sveopćom relativizacijom donedavno neupitnih i uvriježenih vrijednosti, napose onih umjetničkih.
 
Lišimo li ih stoga etičkih i aktivističkih konotacija, Anini će radovi, ponajprije uslijed svoje ironijske distance, zadržati svoju svježinu, zanimljivost i vitalnost. A na izložbi No Sun, No Air, No Water, uz sve spomenuto, ova se umjetnica predstavlja i kao nadasve vješta kreatorica složenih kompozicija i formi općenito. Sve pobrojano nagoni nas da i narednu Aninu izložbu očekujemo s nestrpljenjem, uz želju da izlaže češće nego što je to činila do sada.
 
Vanja Babić