izložba

Multimedijalna izložba 'Island of Inanna' u Galeriji Bačva


vrijeme: 28.06.2019. - 21.07.2019.
mjesto: Zagreb, HDLU, Galerija Bačva

U petak, 28. lipnja u 20.00 sati u Galeriji Bačva, Doma hrvatskih likovnih umjetnika, otvorit će se multimedijalna izložba Island of Inanna, umjetnica Line Kovačević, Martine Miholić, Nike Šimičić, Irene Tomašić i Martine Granić, te njihove gošće Darije Jelinčić.

Izložba je rezultat procesa multimedijskog istraživanja umjetnica, temeljenog na vlastitim životnim i profesionalnim iskustvima, s ciljem demistifikacije pojma feminizma, koji se u posljednje vrijeme iskrivljuje, neadekvatno koristi, troši neprestanim ponavljanjem u svakom mogućem kontekstu te često ima pejorativne konotacije.

U radu umjetnica otok je mistično mjesto, kružnog oblika, okupano suncem što navire iz prizmi kupole Meštrovićeva paviljona. On je ujedno i dom božice Inane (Inanna), sumerske boginje ljubavi, plodnosti i rata (3. st. p.n.e.). Ona je boginja s četiri lica,: osim djevice, zrele žene i starice (ratnice, ljubavnice i vladarice) ona je i gospodarica podzemnog svijeta.  Ona je istovremeno i mlada djevojka, zaokupljena samom sobom i buntovna tinejdžerica, koja je u stanju prekršiti sve zabrane, suprotstavljajući se raznim očinskim figurama.

Umjetnice se poigravaju materijalima poput betona, voska, kamena, tekstila; različitim teksturama; medijima, ali i predmetima – instrumentima “nadgradnje“ ili „popravka“ ženskog tijela. Takvim pristupom gubi se granica između društveno uvjetovanog i biološkog tijela, a seksualnost i ženski atributi ne izazivaju sram, već, naprotiv, postaju kvalitativni element svake žene.

Polazeći od ideje žene kao primordijalne stvarateljice svemira, Island of Inanna predstavlja utopijski topos ispunjen artefaktima preuzetima iz svakodnevice i pop kulture, arheološkim nalazima ženske prisutnosti koji predstavljaju preostale tragove postojanja božanskog ženskog principa. No ipak, otvara se i pitanje nasilnosti prema samom tkivu žene, od strane kozmetičke industrije ili pak samih muškaraca, čime se biološki zadana nježnost iskorištava u kapitalističke svrhe, uzimajući feminizam kao dobru marketinšku manipulaciju.

Gošća na izložbi, fotografija Darija Jelinčić svoj rad je ostvarila kroz suradnju s tajvanskim performerom Chenwei Hsu koji kroz svoj rad istražuje ženske osobine koje posjeduje kako bi što više doživio, a time i shvatio žensku prirodu. Tematikom se počeo baviti odrastajući uz majku, oca i dvije sestre te je želio poznavati i razumjeti žensku prirodu kako bi mogao biti bolji prema sestrama i majci, prema ženama.
 
Opširnije:
http://www.hdlu.hr/2019/06/izlozba-island-of-inanna/


(D.H.F., 24.06.2019)