Preskočite na glavni sadržaj

Monografija 'Drago Turina scenograf '

U četvrtak, 27. lipnja u 12 sati, u HNK Zagreb održat će se predstavljanje monografije Drago Turina scenograf, autorice teksta Branke Hlevnjak, urednice Ivane Bakal i dizajnera Marija Aničića. Monografiju će predstaviti akademik Tonko Maroević, autor popratnog teksta u monografiji, te Branka Hlevnjak, autorica rukopisa monografije.
vrijeme: 27.06.2013. 12:00
mjesto: HNK Zagreb
url: http://www.ulupuh.hr/
Četvrtak, 27. lipnja u 12 sati u HNK Zagreb održat će se predstavljanje monografije Drago Turina scenograf, autorice teksta Branke Hlevnjak, urednice Ivane Bakal i dizajnera Marija Aničića. Monografiju će predstaviti akademik Tonko Maroević, autor popratnog teksta u monografiji, te Branka Hlevnjak, autorica rukopisa monografije.
 
„Nije pretjerano kazati da scenografija Drage Turine predstavlja kazališnu epohu, da daje možda najodređeniji znak teatarskim zbivanjima u Hrvatskoj (a i šire) na prelasku od modernizma u postmodernu. Od trenutka kada se pojavio na sceni preuzeo je na sebe daleko veći teret opremanja pozornica za najraznovrsnije izvedbe, privukao je zanimanje kazališnih grupa i institucija u brojnim domaćim i inozemnim sredinama, oduševio je publiku i kritiku kod kuće i u svijetu, potaknuo je na suradnju umjetnike iz gotovo svih aktivnih naraštaja.

Drugačije rečeno, samo je u njegovoj ulozi moguće naći neki zajednički nazivnik burnoga i dramatičnoga kazališnog života u razdoblju golemih estetskih mijena i lomova, u razdoblju možda još većih društveno-političkih sukoba i previranja  uračunavajući  '68.,'71., pad Berlinskog zida i Domovinski rat. (…) Po Čarliju Turini scenografija je u nas definitivno postala dramskom disciplinom, ispunila je u potpunosti lucidni bauhausovski zahtjev stvaranja „stroja za igru“, postala je nezamjenjivim dijelom redateljske i glumačke interakcije. Daleko od svake dogmatičnosti, izborom raznih materijala i animiranjem različitih mogućnosti scenske mašinerije, Turina se umio približiti specifičnim zahtjevima stilsko-epohalnih postavka, ali uvijek u duhu suvremenoga shvaćanja, a ne puke pasatističke evokacije ili akademske rekonstrukcije.

Njegova maštovitost i otvorenost prema morfološkom pluralizmu znali su iz najtežih uvjeta – i unatoč teško svladivim preprekama – izvući funkcionalni i estetski optimum. (…) Branka Hlevnjak je ukazala na bogatstvo i originalnost Turininih kazališnih solucija, a ne oduzimajući mu ništa na osobnim dometima (dapače!) postavila ga je u kontekst mnogih suvremenih mu i onda aktualnih likovnih tendencija. Njezina interpretacija pokazuje kako je riječ o iznimnom kreativnom naporu i učinku, o umjetniku koji je obilježio svoje vrijeme i ostvario opus koji  - unatoč privremenosti, prolaznosti materijalnih realizacija, ili upravo stoga – zaslužuje trajan spomen i doličnu monografiju.“
(akademik Tonko Maroević, iz recenzije monografije)