predavanje, tribina, projekcija

Što su poučavali: Martinac i Farocki


vrijeme: 19.12.2017. - 20.12.2017.
mjesto: Split; Kino klub Split

Dvostruki program o pedagogiji slika Ivana Martinca i Haruna Farockija povezuje međuigru udaljenih filmaša u sobi za montažu na temelju njihove teorije umjetnika i filmskih radova. Martinčevim filmovima iz Kino kluba Split 1960-ih i zapisima o montaži suprostavit će se Farockijev tekst 'Što je soba za montažu' iz 1980. i galerijski rad za dva ekrana Sučelje iz 1995., koji zatvara filmsko stoljeće i najavljuje višekanalne videoinstalacije za druge dispozitive pokretnih slika.
 
Predavač: Tanja Vrvilo

19. prosinca 2017. u 20h predavanje se otvara Martinčevim 16-mm filmovima iz Kino kluba Split 1960-ih:

Monolog o Splitu (1961.-1962., 7 min 21 sek)

Mrtvi dan (1965., 8 min 30 sek)

Život je lijep (1966., 10 min)

Atelijer Dioklecijan (1967., 7 min 30 sek)

Sve ili ništa (1968., 13 min).

 

20. prosinca 2017. u 20h prikazat će se Farockijev video rad Sučelje (1995.)

Harun Farocki

Sučelje (Schnittstelle, Section / Interface)

1995., video, boja, zvuk, 23 min

 

Muzej suvremene umjetnosti iz Lillea zamolio je Haruna Farockija da snimi video “o svojem radu”. Farocki je izradio instalaciju s dva ekrana koja je predstavljena 1995. godine u okviru izložbe “Svijet fotografije”. Film Schnittstelle nastao je iz te instalacije. Promišljajući Farockijevo dokumentarističko djelovanje, traga za odgovorom na pitanje što znači raditi s postojećim snimkama, bez stvaranja vlastitih, novih snimki. Naslov je igra riječi koja koristi dvostruko značenje riječi “Schnitt”, koja se odnosi i na Farockijevo mjesto rada, montažni stol, kao i na “sučelje čovjek-stroj”, pri čemu osoba računalom upravlja uz pomoć tipkovnice i miša.

 

--

 

Tanja Vrvilo, izvođačica je i koautorica eksperimentalnih kazališnih projekata, filmologinja i filmska kustosica. Studirala je glumu na Akademiji dramske umjetnosti i poslijediplomske studije filma na Filozofskom fakultetu, Sveučilišta u Zagrebu. Osnivačica i umjetnička direktorica festivala o politikama filmskog kustosta Filmske mutacije: festival nevidljivog filma. Autorica je brojnih eseja i publikacija te predaje u područjima filmske, vizualne i izvedbene umjetnosti. Kustosica je mnogih redovnih i festivalskih filmskih programa u svijetu, s posebnim istraživačkim zanimanjem za filmske avangarde i japanski film.

 

Farockijev program ujedno je prolog jedanaestom izdanju Filmskih mutacija: Festivala nevidljivog filma u siječnju 2018. u Zagrebu i Rijeci, gdje ćemo prikazati 6-kanalnu videoinstalaciju proždirati ili letjeti (fFressen oder fliegen / Feasting or flying, 2008.) Haruna Farockija i Antje Ehmann.

 

Program realiziraju Kino klub Split i umjetnička organizacija Film-protufilm, u suradnji s Harun Farocki Institutom i Antje Ehmann, te Platformom Doma mladih.

 

Uz potporu Ministarstva kulture RH, Hrvatskog audiovizualnog centra, Ureda za kulturu Grada Zagreba, Grada Splita - Službe za kulturu, HAVC-a i Zaklade Kultura nova.

 

(R.P.B., 18.12.2017)

Tagovi: kino klub split
Europska godina kulturne baštine