" />
predstava

Osam izvedbi 'Orašara' na programu HNK Split u prosincu


vrijeme: 06.12.2017. - 19.12.2017.
mjesto: Split; HNK, Trg Gaje Bulata 1

'Orašar' Petra Iljiča Čajkovskog, najpopularniji i najizvođeniji bijeli balet na svijetu, i ove će godine u danima Adventa obilježiti program Hrvatskog narodnog kazališta Split. Prva od ukupno osam izvedbi u prosincu je na dan Svetog Nikole 6. prosinca, a slijede izvedbe 7., 8., 9., 11., 15., 16. i 19. prosinca.

Balet splitskog HNK Orašara izvodi u koreografiji Waczlawa Orlykowskog koju je prenijela koreografkinja Božica Lisak, a cijeli ansambl Baleta, zajedno s mladim plesačima iz Baletnoga studija, uključen je u ovu raskošnu produkciju s više od 130 plesača na sceni. Orkestrom HNK Split će dirigirati maestro Hari Zlodre, a u glavnim ulogama u ovoj baletnoj bajci o božićnom snu djevojčice Klare, izmjenjivat će se: u ulozi Klare Hazuki Tanase, Eva Karpilovska, i Monica Dinoni; ulogu Princa igrat će Artjom Žusov, Ivan Boiko i Aaron Kok,  a Vila Šećera bit će: Irina Chaban Bilandžić, Hazuki Tanase, i Eva Karpilovska. Ulogu Orašara, igračke koju Klara dobija za poklon, a ona u njenom snu oživi tumačit će Pavel Aleksandrov i Salvatore Cerulli.
 
Tajnu najizvođenijeg bijelog baleta u svijetu pokušao je objasniti ukrajinski koreograf  Orlykowski, koji je Ščelkunčika postavio u Zagrebu 1970. te postao referentnom točkom za sve kasnije produkcije Orašara u Hrvatskoj. Veliki je Čajkovski, naime, jedan od rijetkih skladatelja koji je svoju glazbu skladao u uskoj suradnji s koreografima, stvorivši djela koja su, ne samo s glazbenog i scenskog stajališta savršena, nego svojom ritmičnošću i tematskom raznolikošću udovoljavaju i specijalnim zahtjevima baletne pozornice, potičući na ples. Popularnost i slojevitost priča koje je odabrao za teme svojih djela, jednako privlačnih i za djecu i za odrasle, kao i koreografski elementi koji nisu pretjerano zahtjevni, a daju plesačima mogućnost da njihovo umijeće u potpunosti dođe do izražaja, onaj su faktor X zbog kojega Orašar, Trnoružica i Labuđe jezero  vjerojatno još dugo neće biti svrgnuti s trona najvažnijih baletnih djela.
 
Scenografiju Orašara potpisuje Dinka Jeričević, bajkovite kostime Barbara Bourek, oblikovatelj svjetla je Srđan Barbarić, a oblikovatelj tona Petar Ivanišević. Plesače su uvježbali baletni majstori  Elena Nikolaeva, Albina Rahmatullina i Vladimir Šuvalov, a polaznike Baletnog studija Tanja Cvitanović, Albina Rahmatullina, Korana Bilan, Elena Nikolaeva, Buga Bešker, Sanja Dimache i Remus Dimache.

(R.P.B., 04.12.2017)


 



http://www.forum.tm/vijesti/cekate-animator-kulture-koji-je-odgojio-generacije-teslasa-i-koncarevaca-i-jos-uspjesnoOčito je prioritet betonizacija, umjesto humanizacije prostora - See more at: http://www.forum.tm/vijesti/ocito-je-prioritet-betonizacija-umjesto-humanizacije-prostora-1954#sthash.5VEPunem.dpuf
Očito je prioritet betonizacija, umjesto humanizacije prostora - See more at: http://www.forum.tm/vijesti/ocito-je-prioritet-betonizacija-umjesto-humanizacije-prostora-1954#sthash.5VEPunem.dpuf
Očito je prioritet betonizacija, umjesto humanizacije prostora - See more at: http://www.forum.tm/vijesti/ocito-je-prioritet-betonizacija-umjesto-humanizacije-prostora-1954#sthash.5VEPunem.dpuf
Očito je prioritet betonizacija, umjesto humanizacije prostora - See more at: http://www.forum.tm/vijesti/ocito-je-prioritet-betonizacija-umjesto-humanizacije-prostora-1954#sthash.5VEPunem.dpu