natječaj

Poziv umjetnicima u sklopu projekta ILICA KULTURE


vrijeme: 15.09.2016. - 30.09.2016.
prijava: 11.9.2016..
mjesto: Galerija VN i Ilica kulture, Zagreb
organizator: Čitaonica i Galerija VN

Galerija VN poziva umjetnice i umjetnike te umjetničke grupe da sa svojim radovima sudjeluju na kratkim samostalnim ili grupnim izložbama organiziranim u sklopu projekta Ilica kulture. Prijaviti se mogu radovi iz područja vizualnih, novomedijskih i performativnih umjetničkih praksi. Rok za prijavu je 11. rujna.

Prijava mora uključivati:
 
1. vizualni i tekstualni materijal u .pdf formatu (kratki tekstualni opis rada, autorske koncepcije i projekta; vizualnu dokumentaciju)
 2. kratku biografiju autora ili grupe autora te osnovne podatke(adresa, mail i tel.)
 
Prijave se šalju na e-mail adresu voditelja projekta: leo.vukelic@gmail.com  do 11. rujna 2016.
 
Izložbe/programi u projektu ILICA KULTURE održat će se odmah prema mogućem rasporedu od 15. rujna do 30. rujna 2016. godine.
 
Prema Wikipediji Ilica je jedna od najdužih i najstarijih ulica u Zagrebu. Proteže se od Trga bana Jelačića na istoku preko Črnomerca na zapadu grada, pa sve do Vrapča i broji više od 500 adresa. Ona je i glavna ulica za kupovinu u užem središtu grada, u kojoj se nalaze banke i trgovine eminentnih svjetskih proizvođača odjeće, obuće.
No, ono realno stanje na ulici je danas, početkom rujna 2016. bitno drugačije. Samo na potezu od Britanskog trga do Vodovodne ulice u Ilici brojni su prazni ulični lokali. Pri zadnjem prebrojavanju bilo ih je 44. Sada ih je ipak nešto manje, a vjerojatno već u listopadu će ih biti i preko 50. Neki od njih su privatni, neki se u to pretvaraju već desetak godina, neki su u vlasništvu grada Zagreba, a neki države i pod upravom DUDDI-ja. U izlozima su izložene samo jasne poruke; Zatvoreno zbog preuređenja, Povrat vlasništva, Javna dražba, Preselio na drugu lokaciju....
Tako ova glavna ulica za kupovinu (kao i neke slične samo malo manje glavne) počinje predstavljati živući spomenik odumiranja središta grada te izmještanja ekonomskog i društvenog interesa na periferiju. Jer koji je to komercijalni, rentabilni ili isplativi sadržaj moguć u uličnom lokalu od 50 m2 za jednog ili dvoje zaposlenika? Koji će to sadržaj vratiti ljude u centar? Rasvjetna tijela, Pekara, Optika, Slušni aparati, Second hand shop, Masaža,... I možda još važnije, treba li uopće taj sadržaj biti komercijalan?
Kako je poznato, u mnogim europskim gradovima i kulturnim središtima, rješenju takvih pojava pristupilo se širenjem kulturnih sadržaja i ponuda. Mnogi takvi prostori su uz lokalne i nacionalne poticaje pretvoreni u galerijske prostore čime obogaćuju kulturnu ponudu gradova, ali i potiču razvoj umjetničkog stvaralaštva, razmjena i suradnji. Mogu li kultura i umjetnost dati odgovor na sva ta pitanja?
Projekt ILICA KULTURE demonstrirat će umjetnost kao moguć i adekvatan sadržaj malenih uličnih lokala, pozvat će na dijalog vlasnike, propitati će postojeće zakonske okvire i ponuditi pojedina rješenja.
 

(L.V., 02.09.2016)


 



http://www.forum.tm/vijesti/cekate-animator-kulture-koji-je-odgojio-generacije-teslasa-i-koncarevaca-i-jos-uspjesnoOčito je prioritet betonizacija, umjesto humanizacije prostora - See more at: http://www.forum.tm/vijesti/ocito-je-prioritet-betonizacija-umjesto-humanizacije-prostora-1954#sthash.5VEPunem.dpuf
Očito je prioritet betonizacija, umjesto humanizacije prostora - See more at: http://www.forum.tm/vijesti/ocito-je-prioritet-betonizacija-umjesto-humanizacije-prostora-1954#sthash.5VEPunem.dpuf
Očito je prioritet betonizacija, umjesto humanizacije prostora - See more at: http://www.forum.tm/vijesti/ocito-je-prioritet-betonizacija-umjesto-humanizacije-prostora-1954#sthash.5VEPunem.dpuf
Očito je prioritet betonizacija, umjesto humanizacije prostora - See more at: http://www.forum.tm/vijesti/ocito-je-prioritet-betonizacija-umjesto-humanizacije-prostora-1954#sthash.5VEPunem.dpu