izložba

Izložba Berislave Picek u Galeriji Vladimir Filakovac


vrijeme: 25.04.2016.
mjesto: Galerija Vladimir Filakovac, Dubrava 51 a

U Galeriji Vladimir Filakovac 25. travnja 2016. u 19 sati otvara se izložba fotografskih slika Berislave Picek pod nazivom 'Metafora 2'. Radovi će se moći pogledati 12. svibnja o.g.

 
METAFORA 2… METAPHOR – METAPHORE – METAFOR – METAPHER – METAFOOR…

U fotoprojektu Metafora, Berislava Picek serijom fotografija, kao u nekom slikovnom dnevniku, vizualnim metaforama priča svoju životnu priču. Priča o emocijama koje je nose, drže, uzdižu i podupiru, s kojima živi i koje je ispunjavaju. Priču vizualizira kroz likove njoj dragih osoba, u kojima emocije utjelovljuje i kroz koje ih (raz)otkriva. Osobâ koje postaju metafore životne snage, obnove, uspinjanja i vjere; mudrosti i znanja; postojanja i osobnoga identiteta. Koje su za nju metafore samoga njezina života.Transgresijski “stružući” svoju vanjsku, racionalnu svakodnevicu i preko nje rasprostirući svoju nutrinu, svoju istinsku, pravu prirodu, autorica na ovim fotografijama posredno oslobađa emocije i načinom interpretacije motiva razotkriva sebe – svoje intimne radosti i veselja, svoju ukorijenjenost u djetinjstvo i svoju osobnu genealogiju. Ne čini to opisno i narativno, već simbolički – sažeto i produhovljeno. Pretvarajući sve u metafore, asocijativne i globalno razumljive ne samo kao slika/image, nego i kao riječ (“metafora” je tu istaknuta i kao riječ; i ispisana u samom nazivu projekta na više svjetskih jezika, pa je morfološki evidentno da je korijenski uvijek ista i razumljiva, razlike su tek u varijacijama grafema). Vizualne metafore se inače ubrajaju u najkreativnije načine likovnoga govorenja. Iziskuju pronicljivost i mentalnu aktivnost, jer određenim motivom (najčešće neke osobe, ali i stvari, ambijenta ili mjesta) sugeriraju skriveno ili preneseno značenje, te asociraju i vizualiziraju neki apstraktni pojam. Njima se Berislava Picek profinjeno koristi u semiotici svog likovnoga govorenja, hermeneutičkim pristupom nas suptilno navodeći da sami dokučimo sve slojevitosti značenja.

Serija Metafora sastoji se od devet crno-bijelih fotografija ovećeg formata (neke od njih koncipirane su tako da stoje uza zid, a neke da kao instalacije slobodno zauzimaju prostor), koje vizualiziraju devet za autoricu važnih emocijom spojenih životnih aspekata: vjeru, ljubav, ljepotu, mir, sreću, sklad, snagu, energiju i prijateljstvo. Svi ti apstraktni pojmovi na fotografijama su prikazani personaliziranim metaforama – konkretnim osobama iz autoričina života i ambijenta. Osobe-metafore su, svaka nekim svojim fizičkim ili karakternim osobinama ili nekom emocijom koju emaniraju, s autoricom čvrsto povezane i njezine su energetske i pokretačke točke. Izvor su njezine duhovne stabilnosti i postojanosti, ljubavi i sreće. Uz to, emotivno je, intimno i misaono, ali i duboko ljudski, toplo prožimlju – i inspiriraju. I najvažnije, u životu su joj utočište, oslonac i okosnica. Svatko od njih autorici je svijet i misao za sebe, zauzimajući u njezinu životu posebno mjesto. Zato i na njezinim fotografijama zauzimaju samo za njih kreiran, poseban prostor. Prostor koji je prozračan, prosvijetljen – ali na neki način i zastrt. Koji je prema gledatelju ekranski otvoren, ali istodobno i polutransparentnim “screenom” decentno zaklonjen. Time sugerirajući kako ono što se otkriva može biti i poluskriveno. I kako ono u što nam je ponekad dopušteno priviriti je, kao intimno i osobno, najčešće štićeno (što je i jedna globalna metafora ili više aluzija, današnjeg odnosa “privatno – javno”). Konkretnost osoba zato je tu decentno kriptirana, a njihova prepoznatljivost tek nagoviještena asocijacijama, slutnjama, prigušenom čulnošću, ekspresivnošću, produhovljenošću, pulsirajućim energijama… Autorica je svoju privatnost smjestila u područje metafora, zagolicavši maštu gustoćom metaforičkih značenja. Pritom je vizualnu priču ispričala naizgled jednostavnim, crno-bijelim likovnim vokabularom, iskusno znajući da će na taj način s malo, reći puno. Jer u crno-bijelo dvoglasje može se sabiti cijelo bogatstvo senzacija, pa Berislava Picek sa svojih fotografija odašilje mnoštvo vizualno-haptičkih podražaja, postižući snažan vizualni dojam. Pričajući vizualnu metaforičku priču u kojoj se isprepliće ono što se vidi i ono što se pretpostavlja; ono što se opipava okom i ono što se naslućuje umom. Priču u kojoj se susreću različite stvarnosti i različita vremena, različite osobe i različiti prostori. Berislavini likovi zasjenjeni “screenom” (koji, na trenutke se čini, s nama uspostavljaju čak i neku suvremenu “touch screen” komunikaciju) pojavljuju se i žive u svom kadru istodobno i kao metafore i kao osobe: u pokretu su, dišu i osluškuju, odašilju fluide, doznačuju se mimikom, pokretom i gestom, traže dodir, komuniciraju. Autorica nas stalno lagano uvlači u priču. Čini to i postavom fotografija u prostor, kako bismo doslovce ušli u njezin svijet i u jednu drugu dimenziju. Tako njezina priča nekako postaje i naša – i pritom se doživljava i kao opća, globalna. Kao priča o ljubavi i prijateljstvu, o osobnosti i duhovnosti, te o komunikaciji riječju, slikom i dodirom. Ali i kao priča o potrebi i neophodnosti bilježenja i definiranja sebe, svoga identiteta i svoga postojanja u današnjem svijetu, te ostavljanja traga svoje čestice u ovome velikom svemiru.

(Višnja Slavica Gabout)

Berislava Picek rođena je u Zagrebu. Studirala je na Grafičkom fakultetu u Zagrebu. Od 1991. godine radi i surađuje sa svim važnijim hrvatskim novinskim kućama i od tada živi od fotografije. Članica je Hrvatskog novinarskog društva od 1993. godine. Članica je ULUPUH-ove Sekcije za fotografiju, od 1996. godine. Trenutno radi u fotoagenciji CROPIX, unutar medijske kuće EPH. Specijalnost su joj lifestyle fotografije, fotografije interijera, hrane i mode. Živi u Zagrebu.
 

(D.H.F., 25.04.2016)



http://www.forum.tm/vijesti/cekate-animator-kulture-koji-je-odgojio-generacije-teslasa-i-koncarevaca-i-jos-uspjesnoOčito je prioritet betonizacija, umjesto humanizacije prostora - See more at: http://www.forum.tm/vijesti/ocito-je-prioritet-betonizacija-umjesto-humanizacije-prostora-1954#sthash.5VEPunem.dpuf
Očito je prioritet betonizacija, umjesto humanizacije prostora - See more at: http://www.forum.tm/vijesti/ocito-je-prioritet-betonizacija-umjesto-humanizacije-prostora-1954#sthash.5VEPunem.dpuf
Očito je prioritet betonizacija, umjesto humanizacije prostora - See more at: http://www.forum.tm/vijesti/ocito-je-prioritet-betonizacija-umjesto-humanizacije-prostora-1954#sthash.5VEPunem.dpuf
Očito je prioritet betonizacija, umjesto humanizacije prostora - See more at: http://www.forum.tm/vijesti/ocito-je-prioritet-betonizacija-umjesto-humanizacije-prostora-1954#sthash.5VEPunem.dpu