Značaj Jonasa Mekasa za američki film nemoguće je dočarati u par rečenica. Ovaj litavski izbjeglica, često nazivan i 'kumom američke filmske avangarde', u svom dugom životu uspio je 1954. pokrenuti jedan od časopisa ključnih za razvoj umjetničke kritičke misli u SAD-u - Film Culture (za koji su pisali ljudi kalibra Rudolfa Arnheima i Andrewa Sarrisa), a 1961. uz pomoć još dvadesetak kolega filmaša i otvoriti distribucijsku kuću Film-Makers' Cooperative, prvu takvu neprofitnu organizaciju vođenu od strane samih autora na svijetu. Iz Film-Makers Coopa će se 1969. izroditi i Anthology Film Archives, još i danas najveća filmska arhiva avangardnog filma na svijetu, smještena na Manhattanu u New Yorku. Osim što je na taj način bio ključna figura u promoviranju cijele američke avangardne filmske scene i autora kao što su Stan Brakhage, Kenneth Anger, Shirley Clarke, Bruce Conner, Tony Conrad, Ken Jacobs i mnogih drugih, Jonas Mekas je i sam nimalo manje bitan režiser koji je snimio više od 60 filmova u 50 godina svoje karijere. Opširnije…