obavijest

Radiona.org na Resonate festivalu u Beogradu


vrijeme: 13.04.2015. - 18.04.2015.
mjesto: Beograd

Radiona.org sudjeluje na ovogodišnjem festivalu Resonate ’15, koji se održava od 13. do 18. travnja u Beogradu.

Radionu će tako predstavljati dizajneri Dominik Markušić, Ana Labudović i Franka Tretinjak kao dio Processing grupe pokrenute prošle godine. Dominik Markušić putuje na festival u sklopu projekta pod nazivom ‘Radiona @ Resonate’ kao Radionin umjetnički selektor u sklopu programa podrške Zaklade Kultura nova.
 
Radiona sistematično radi na razvoju dizajna interakcija u Hrvatskoj i s tim razlogom okuplja Processing grupu u svom labu, a Resonate je festival novih medija, platforma za umrežavanje, razmjenu znanja i edukaciju. Okuplja umjetnike, dizajnere i predavače kako bi sudjelovali na progresivnim edukativnim programima, predavanjima i prezentacijama projekata o položaju tehnologije u umjetnosti i kulturi.

Obzirom na činjenicu da je razvoj dizajna interakcija i generičkog dizajna u simbiozi s novim medijima, intermedijskim umjetnostima i transdisciplinarnim praksama doista tek u samim povojima od iznimne je važnosti sudjelovanje mladog dizajnera na navedenom festivalu. Ovime se želi dati naglasak na mlade snage novih autora kojih u domeni novih medija i intermedijskih praksi nema u velikom broju te je od iznimne važnosti ulaganje u njihovo obrazovanje i mobilnost, kao i omogućavanje istima da sami rade selekciju edukacije i sadržaja za koje smatraju da su potrebni domaćoj sredini. Poznavajući funkcioniranje sustava Dominik Markušić moći će kroz praksu raditi na razvoju scene koja je u Hrvatskoj praktički nepostojeća upravo zbog nedovoljno razvijene formalne i neformalne edukacije, te je cilj ovakvog pristupa prema istovremenoj afirmaciji i davanjem odgovornosti mladom dizajneru, naglasiti važnost na nužnost davanja potpore za taj dio umjetničkog sektora. Odlazak na Resonate logična je nadogradnja i daljnja strateška edukacija s ciljem kontinuiranog rada na razvoju, kako za njih same, tako i cijeli niz novih polaznika programa koje će odabrati kao primjere dobre prakse na svom studijskom i radnom posjetu festivalu.  Radioni je iznimno važno u participativne procese uključiti mlade ljude jer predstavlja edukativno ulaganje u vlastite potencijale udruge i omogućava bolju samoodrživost.

Dominik Markušić (Zagreb, 1991) proveo dvije godine na Fakultetu elektrotehnike i računarstva, potom upisao Studij dizajna na Arhitektonskom fakultetu, na kojem trenutno završava treću godinu preddiplomskog studija. Sudjelovao je na Ljetnoj školi arhitekture i dizajna (Motovun, 2012.), festivalu Dizajner: Autor ili univerzalni vojnik (Beograd, 2012.), radionicama (Ne)vidljive knjige, Building iPhone Games with OpenFrameworks, Microclip i Learning Spaces in Transition, Resonate festivalu (Beograd), radionici dizajna i razvoja novog portala dizajn.hr (Split, 2014.). Izlagao na bijenalnoj izložbi hrvatskog dizajna 1112 (Zagreb, 2012.), Danu D (Zagreb, 2012. i 2014.), Izložba hrvatskog dizajna 1314 . Stalni suradnik digitalne agencije Brlog, kuće Lauba i Instituta za povijest umjetnosti. Osim studija i posla, u slobodno vrijeme spaja programersko iskustvo s novim znanjima u području vizualnih umjetnosti.

Resonate je festival novih medija, platforma za umrežavanje, razmjenu znanja i edukaciju. Okuplja umjetnike, dizajnere i predavače kako bi sudjelovali na progresivnim edukativnim programima, predavanjima i prezentacijama projekata o položaju tehnologije u umjetnosti i kulturi. Festival se održava svake godine u Beogradu i traje šest dana, od kojih su tri dana festivala (paneli, performansi i predavanja) i tri dana radionica, te pruža uvid u trenutno stanje u sferama visokotehnologiziranih vizualnih i intermedijskih umjetnosti, glazbe i sound arta, te digitalne kulture i novomedijskih umjetnosti, posebice u kontekstu dizajna interakcija.

Dosadašnja tri izdanja festivala (2012. - 2014.) postavila su Resonate kao jednog od najvažnijih svjetskih festivala ovog tipa. Resonate je u ovom trenutku najbolje i najbliže mjesto na kojem se mogu pratiti doista najkvalitetniji projekti nastali u protekloj godini raspona od tehničkih inovacija do futurističkih narativa te u praksi isprobati nove digitalne i hardverske alate i platforme koje se koriste na međupodručjima koja obuhvaćaju umjetnost, medije i tehnologiju. Nakon uspjeha prethodnih dvaju festivalskih izdanja, za ovu godinu potvrđujemo uključivanje više od 70 sudionika u aktivnosti raspona od jednodnevnih radionica, zatim vrlo traženih trodnevnih radionica, nekoliko kolaboracija na projektima koje je inicirao Resonate, više od 20 predavanja, više od 10 izlaganja o projektima (Q&A), panel diskusija, projekcija i audiovizualnih performansa.

Dosadašnji sudionici festivala čine umjetnici, eksperti i razvojni dizajneri i programeri od kojih su neki etablirana poput: Casey Reas, Karsten Schmidt, Daito Manabe, Joachim Sauter, Raquel Meyers, Zimoun, Anthony Dunne (RCA), Nicholas Feltron, Josh Nimoy, Jer Thorp, MONIKER, Champagne Valentine, Cohen Van Balen, FIELD, LAb[au], Rafaël Rozendaal, Guardian interactive, James Bridle, Hi-Res!, Golan Levin, Ivan Poupyrev, United Visual Artists, Jürg Lehni, WARP, onedotzero, Kim Gordon + Ikue Mori i dr.
 

(M.K., 27.03.2015)


 



http://www.forum.tm/vijesti/cekate-animator-kulture-koji-je-odgojio-generacije-teslasa-i-koncarevaca-i-jos-uspjesnoOčito je prioritet betonizacija, umjesto humanizacije prostora - See more at: http://www.forum.tm/vijesti/ocito-je-prioritet-betonizacija-umjesto-humanizacije-prostora-1954#sthash.5VEPunem.dpuf
Očito je prioritet betonizacija, umjesto humanizacije prostora - See more at: http://www.forum.tm/vijesti/ocito-je-prioritet-betonizacija-umjesto-humanizacije-prostora-1954#sthash.5VEPunem.dpuf
Očito je prioritet betonizacija, umjesto humanizacije prostora - See more at: http://www.forum.tm/vijesti/ocito-je-prioritet-betonizacija-umjesto-humanizacije-prostora-1954#sthash.5VEPunem.dpuf
Očito je prioritet betonizacija, umjesto humanizacije prostora - See more at: http://www.forum.tm/vijesti/ocito-je-prioritet-betonizacija-umjesto-humanizacije-prostora-1954#sthash.5VEPunem.dpu