Preskočite na glavni sadržaj

U Šibeniku Međunarodna konferencija o razvoju kulturnog turizma

Međunarodna konferencija na temu 'Stvaranje i upravljanje doživljajima u kulturnom turizmu' održava se u četvrtak i petak u Šibeniku, gdje na tvrđavi sv. Mihovila sudionici konferencije iz deset zemalja razgovaraju o mogućnostima razvoja kulturnog turizma, koji u Hrvatsku privlači znatan broj turista. 
vrijeme: 22.06.2017.
mjesto: Šibenik

Budući da se konferencija o kulturnom turizmu održava istodobno i u sklopu šibenskog Međunarodnog dječjeg  festivala (MDF), Maja Trlaja, ravnateljica šibenskog HNK istaknula je kako je MDF više od 50 godina domaćin umjetnosti i promotor kulturnih vrijednosti, a gradska baština pozornica stvaralaštva za djecu, pa stoga grad Šibenik i festival imaju zajedničku sinergiju.

"Kako zadržati integritet grada i festivala, a opet biti u skladu s promjenom koju vrijeme donosi ? Na ovoj konferenciji okupili smo stručnjake koji nam mogu dati odgovore", kazala je Trlaja.

Državni tajnik u Ministarstvu kulture Ivica Poljičak otvorio je konferenciju istaknuvši da hrvatska baštinska kultura nije samo skup građevina, nego složeniji i veći koncept.

"Iz dana u dan vidimo kako je kultura ujedno i razvoj, a ne samo skup građevina. Tvrđava sv. Mihovila  dobar je primjer toga, jer je unatrag deset godina bila samo izvor, a danas je izvor identiteta i gospodarskog razvoja grada Šibenika i ta priča ima svoju budućnost. To je mjesto gdje se Šibenik rodio na sam Božić 1066. godine, a danas se sve više brendira kao grad tvrđava. Znanstvenici koji se bave kulturnim turizmom na određen su način kreatori razvoja i to je iznimno važan trenutak", naglasio je  Poljičak.

Pitanja konferencije, koju su osmislili i realizirali Jasen Boko i dr. Daniela Angelina Jelinčić su - Kako ponuditi kvalitetnu prezentaciju kulture na turističkom tržištu? Kako ispuniti očekivanja turista, a ne komercijalizirati kulturu u isto vrijeme? Kako biti drukčiji i kako ponuditi nezaboravan doživljaj prilikom predstavljanja autentične kulture na turističkoj karti svijeta?

Kako je osnovni alat u stvaranju doživljaja destinacije ekonomija doživljaja, konferencija se fokusira na izlaganja koja će ponuditi teorijska i praktična znanja iz tog područja. Važnost emocionalnog brendiranja danas se predstavlja kao jedan od najvažnijih elemenata kulturno-turističkog poslovanja te doprinosi uspješnom i održivom pomirenju kulture i turističke industrije, rečeno je.

Daniela Angelina Jelinčić iz Instituta za razvoj i međunarodne odnose navela je da djelatnici u kulturnom turizmu imaju zadaću kreirati sjećanja za posjetitelje, pri čemu ciljaju na emocije koje izazivaju u gostima kroz različite projekte.

Znanost navodi neke važne aspekte pri kreiranju doživljaja, dodaje, primjerice važnost korištenja svih pet osjetila u prezentaciji kulturne baštine, što nije uvijek lagano.

"Uz pomoć tih pet osjeta važno je ciljati na osobnost svakog pojedinca. Većina se doživljaja kreira na vizualnom i auditivnom, ali potrebno je znati uključiti okus ili miris, primjerice dodati nekoj atrakciji gastronomsku vrijednost, budući da je gastronomija kultura i stil života, što strašno utječe na cijelu ponudu", rekla je Jelinčić.

Također, važno je izbjegavati negativna obilježja s kojima bi se gosti mogli identificirati i ciljati na pozitivna, a bitan aspekt je i participacija, ističe, jer ako možemo goste navesti da sudjeluju u kreaciji atrakcija, njihovo iskustvo učinili smo pamtljivim, dodala je.

Konferencija 'Stvaranje i upravljanje doživljajima u kulturnom turizmu' najveća je konferencija tog tipa dosad organizirana u Hrvatskoj, za promišljanje razvoja hrvatskog kulturnog turizma i turističkog poslovanja.

Među inozemnim izlagačima neki su od najvažnijih 'kreatora doživljaja' u svijetu: Caroline Couret, osnivačica i voditeljica Mreže kreativnog turizma i programa Kreativni turizam Barcelone, Alexander McCuaig, voditelj odjela strategije u tvrtki MET Studio, Velika Britanija, Teun den Dekker, kreativni direktor u tvrtki LAB Service & Experience Design, Nizozemska, Davinia Galea, direktorica u tvrtki ARC Research & Consultancy, predsjednica Uprave AP – Projekt arhitektura, Malta, Nancy Duxbury, znanstvena savjetnica pri Centru za društvene studije Sveučilišta u Coimbri u Portugalu, Manuela Graf, generalna direktorica “Putova kulture”, Beograd, i Yoel Mansfeld, profesor turističkog planiranja i razvoja sa  Sveučilišta Haifa, Izrael.

Hrvatsku predstavljaju, uz ostale, Daniela Angelina Jelinčić iz Instituta za razvoj i međunarodne odnose, Slaven Tolj, umjetnički direktor projekta Rijeka – Europska prijestolnica kulture, Tihomir Jukić sa zagrebačkog Arhitektonskog fakulteta, ravnateljica Dubrovačkih ljetnih igara Ivana Medo Bogdanović, Darko Babić, predstojnik Katedre za muzeologiju i upravljanje baštinom zagrebačkog Filozofskog fakulteta, Dragana Lucija Ratković Aydemir, direktorica tvrtke Muze d.o.o. i potpredsjednica Hrvatske udruge za interpretaciju baštine, Sanjin Mihelić, ravnatelj zagrebačkog Arheološkog muzeja, autor i voditelj edukativnog muzejskog programa popularizacije arheologije u školama, Morana Periša, koordinator programa u ustanovi Tvrđave Šibenik, Petar Mišura, voditelj šibenskog Odjela za gospodarstvo, suradnik na projektima obnove kulturne baštine sredstvima fondova EU-a.

Konferencija će biti zaključena okruglim stolom naslovljenim "Uska grla, izazovi i perspektive razvoja kulturnog turizma", na kojem će se sudionicima konferencije pridružiti još desetoro domaćih stručnjaka. /HINA
 
Programska knjižica