Preskočite na glavni sadržaj

Željko Kipke: 'Orsonov putokaz'

U Studiju Moderne galerije 'Josip Račić', u utorak, 16. svibnja, u 19 sati, bit će otvorena izložba Željka Kipkea, 'Orsonov putokaz'. Izložba koja će se moći razgledati do 4. lipnja, zagrebačkoj kulturnoj javnosti uz umjetnikove uljane slike, predstavit će i projekciju njegova filma 'Orson’s Direction Sign' iz 2015.
vrijeme: 16.05.2017. 19 h
mjesto: Zagreb; Studio Moderne galerije Josip Račić, Margaretska 3
url: http://www.moderna-galerija.hr/

Umjetnost možda i jeste sustav znakova, ali je još više i veo koji prekriva i očuđuje stvarnost, kako je rekao Oscar Wilde. Odnosno (da budemo bliži Kipkeu), ona je magični filmski projektor kroz čije leće stvaralac propušta sve znakove i simbole koji nas okružuju, čime se oni transformiraju u estetsko iskustvo. Istovremeno, njihova se tumačenja umnažaju do beskonačnosti kao odrazi u sobi zrcala. Feđa Gavrilović, iz predgovora kataloga

Kipkeov eksperimentalni film, koji zaključuje interpolacijom nove table na sliku Petite histoire de la dualité, nastao je asocijativnim stvaranjem fabule za vrijeme listanja starih talijanskih časopisa iz 1950-ih i jednoga iz godine 1960, dakle, iz zlatnoga doba Holly-wooda i ujedno doba Wellesove najveće popularnosti. Odabir časopisa bio je slučajan, a gradnja priče u kojoj se ličnost redatelja isprepleće s drugim zvijezdama svoga doba (i umjetnicima sa spomenute slike), potpuno aleatorična.

Tu ćemo vidjeti Kipkeovo simbolično tkanje, ispreplitanje i povezivanje različitih razina kulturne povijesti. Kao i kod  Wellesa, filmsko i stvarno su se spojili u nerazdvojivu slitinu. Fama prethodi i nadživljava individualni ljudski život, što je bio česti slučaj kod likova ovog redatelja: Charlesa Foste-ra Kanea, nacista Franza Kindlera (iz filma Stranac), policijskog kapetana Quinlana (iz Dodira zla), Gregoryja Arkadina ili Pabla Picassa u filmu-eseju F for Fake… Feđa Gavrilović