izložba

Jasenka Bulj u Greti


vrijeme: 13.01.2014. 20,00
mjesto: Zagreb; Greta, Ilica 92

Danas, 13.siječnja, u 20 sati, u Greti, otvara se izložba Jasenke Bulj 'Prostori između'.

Ne, ni ja ni niko drugi ne može prevaliti
taj put za vas, vi ga morate prevaliti sami.
Walt Whitman, Vlati trave (Pjesma o meni)

Autoreferencijalnost je gesta i rakurs svake projekcije i svakog traga kojega Jasenka Bulj stvara i bilježi. Bilo to u fotografiji, u slikarstvu, u crtežu ili u tekstovima koji nastaju u dvojakom ali usporednom djelovanju.  U svakome od tih odlomaka dokumentira se, mapira, bilježi i akumulira jedna osobita, refleksivna i intimistička autografija. Autobiografska kartografija mijena i njihova prihvaćanja. U fotografiji traži bilješku pogleda, povratnu poruku prizora, potvrdu bivanja - memo otisak.


U tekstu memorijsku refleksiju, opis stanja, otkrivanje i razotkrivanje. U slikarstvu i crtežu artistički i metaforički sublimat koji objedinjuje fragmentirani kaleidoskop svijeta zacjeljujući ga i ocijeljujući u prirodi.  Ne zadržavamo se na prvome koji je dokument svjetlopisa, arhiv rukopisa i tekstualnosti pogleda, prostorni segment trenutka i zaslon slučajnosti ili namjere na neprekidnom 'putovanju' već na drugome. Onome koji snivajući budnih zjenica opasuje sliku svijeta - u sublimatu prirode koji je vlat trave, tijelo čempresa i krajolik - u pogledu iz najveće blizine i iz najveće daljine. Od onoga dinamičkog koji traži poniranje i uranjanje u ritmu disanja, onoga koji predmnijeva tjelesnu i čulnu empatiju, onoga koji u svojstvu ptice, njena leta i preleta, pogledom ispod vlastita krila zapasuje mora, zaljeve i otoke iznad vodene  i obzorne crte i onoga kada se nalazi u središtu - u prostorima između.
 
U Prostorima između dogodila se - proizlazeći iz istoga u odnosu na motiv ili čak ostajući isto u naravi rukopisa - metonimijska promjena u figuri značenja. Jer zasigurno, ono što je pred nama  je i nešto drugo od imena koje mu je dano. U prizoru planinskog okruženja, u pogledu prema njihovu pročelju i licu. U prostoru koje je predziđe, u njegovu međuprostoru koji znači sekvencu, ritam, niz i planinski labirint. U prostoru između na tlu kojega nema -  visinom slike koja nadvisuje našu mjeru - rekonstruirane su ambivalencije snova. Ne–mjesto koje je istovremeno puno i prazno, sadrži sve i ništa. Sugestiju, travestiju, epiku i tragiku. Imenovanje i brisanje imena. Pomirenje i udivljenje. Grafitni rukopis crteža Jasenkine prostorne imaginacije koji je označavao sjecišta energije, obrise i kote zadobiva meko svojstvo nalijeganja nad obrise, nabore i sjene. Bijela slikarska pokrivanja uzlazno silazne brze geste podižu i uzdižu volumene, vrhove, glave, vratove, sedla, ramena, bokove planina pod čijim se, gotovo prozirnim velom nalaze svi i nitko. Tonovi zemlje i zelenoga kopne i nestaju. Plavetnilo lapisa (lapis lazuli), njegov ultramarin čini nebo nepromjenjivim, gustim, blistavim, svečanim. Ono je visina i dubina koja nas ostavlja u nedoumici jesmo li iznad ili ispod vodene crte — u dubini ili na površini. Prizor je hiberniran, panorama je arktička, polarna, nebeska i duhovna. U prostorima između i u snovima raširenih zjenica savladava se strah kako će sve nestati i potvrđuje se kako je prizor neiscrpiv jer ispod svake slike krije se druga i drugo. Margarita Sveštarov Šimat

Jasenka Bulj diplomirala je slikarstvo na Akademiji likovnih umjetnosti Sveučilišta u Zagrebu u klasi profesora Nikole Reisera, gdje je nagrađena kao diplomant godine. Izlaže već kao studentica. Postdiplomski studij pohađa na Majstorskoj radionici profesora Ljube Ivančića i Nikole Reisera. Sudjeluje na samostalnim i skupnim izložbama u Hrvatskoj i inozemstvu. Studijski je boravila u zemljama Europe, SAD–u i Australiji. 2011. godine bila je na rezidencijalnom boravku u Cité Internationale des Arts u Parizu. Uz slikarstvo intimne refleksije i sintezne definicije izvorne povezanosti čovjeka i prirodne sredine, Jasenka Bulj poznata je i po ciklusima fotografija/dnevnika i fotografskih projekata sugestivne diskretnosti, dokumentarne izvrsnosti i spoznajne utemeljenosti.

Video–zapisi dnevnih rituala (Trenutak, 2011, 8′), misteriozne koreografije reflektirajućih sjena Ljeto, 2011, loop), magnetske privlačnosti konvergirajućih silnica 'globalnog središta' (L’Opera, 2012, 11′) pokazuju autentičnu, fluktuirajuću energiju mjesta i trenutka. Članica je Hrvatskog društva likovnih umjetnika u Zagrebu  i profesionalnog udruženja samostalnih umjetnika ZUH–a.  Kao samostalni umjetnik živi i radi u Zagrebu.

(M.K., 13.01.2014)


 



http://www.forum.tm/vijesti/cekate-animator-kulture-koji-je-odgojio-generacije-teslasa-i-koncarevaca-i-jos-uspjesnoOčito je prioritet betonizacija, umjesto humanizacije prostora - See more at: http://www.forum.tm/vijesti/ocito-je-prioritet-betonizacija-umjesto-humanizacije-prostora-1954#sthash.5VEPunem.dpuf
Očito je prioritet betonizacija, umjesto humanizacije prostora - See more at: http://www.forum.tm/vijesti/ocito-je-prioritet-betonizacija-umjesto-humanizacije-prostora-1954#sthash.5VEPunem.dpuf
Očito je prioritet betonizacija, umjesto humanizacije prostora - See more at: http://www.forum.tm/vijesti/ocito-je-prioritet-betonizacija-umjesto-humanizacije-prostora-1954#sthash.5VEPunem.dpuf
Očito je prioritet betonizacija, umjesto humanizacije prostora - See more at: http://www.forum.tm/vijesti/ocito-je-prioritet-betonizacija-umjesto-humanizacije-prostora-1954#sthash.5VEPunem.dpu