Preskočite na glavni sadržaj

Promocija knjige - Zlatko Kopljar / K19

U Galeriji Bačva, u petak, 31. siječnja, u 18 sati, održava se promocija knjige o instalaciji K19 umjetnika Zlatka Kopljara.
vrijeme: 31.01.2014. 18,00
mjesto: Zagreb; Galerija Bačva, Trg žrtava fašizma 16
url: http://www.hdlu.hr
Knjiga donosi eseje dr.sc. Žarka Paića i izraelskog kustosa Oryja Dessaua te bogatu fotodokumentaciju instalacije Zlatka Kopljara.

U eseju povodom novog rada Zlatka Kopljara, K-19, Žarko Paić, na tragu Adorna, Badioua i Lyotada, postavlja pitanje: Može li suvremena umjetnost pružiti mogućnost spasonosnoga obrata čovjeka? Kako i kada postaje uopće legitimno otvoriti mogućnosti suočenja s pitanjem granica između uzvišenosti i zla ako već samo muzealiziranje povijesti u doba tehno-znanosti sve dogođeno vizualizira kao artefakt i informaciju u bazama podataka? Pečat na procedure istine udara ipak netko treći.

U iskazanome nema naivne iluzije o prepuštanju povijesti neutralnoj historiografskoj znanosti. Još manje bi bilo smisleno očekivati da će događaj biti protumačen u svijesti suvremenika samorazumljivim i otuda neproblematskim bez oprečnih tumačenja. Pečat ne udara, dakle, samo vrijeme. Utiskava ga u meko tkivo povijesti borba za istinom vremena. S njom se sučeljuju neposredni i posredni baštinici krvnika i žrtava. U tom jazu svjetova suvremena umjetnost događaja svoja djela postavlja u javni prostor da bi govor o nadolazećoj zajednici bio uopće moguć. Umjetnost postavljanja u javni prostor nije nipošto tek instalacija tragova i arhiviranja pamćenja protiv zaborava. Radi se o nečem mnogo vjerodostojnijem. Istina, osvješćivanje krivnje i oprost otvaraju prostor za slobodu novoga početka.
 
Kako se suočiti s granicom uzvišenosti i zla danas, a da taj izazov ne postane tek jeftinim političko-ideologijskim sredstvom za druge svrhe ili pukim estetskim učinkom derealizacije nesvodljive „prirode“ onoga o čemu se možda više ništa ne može izreći? Vjerodostojan odgovor na to pitanje podastire suvremeni umjetnik Zlatko Kopljar u svojem projektu-instalaciji K-19. Ovo zacijelo jedna od njegovih najradikalnijih izvedbi. Pitanje krivnje ne upućuje se više nekome izvan teritorija već odavno iščezle moći nacije-države. Ono je odlučno postavljeno suvremenicima.