Preskočite na glavni sadržaj

Branimir Bošnjak: Radiodramski žanr hrvatske književnosti

'Radiodramski žanr hrvatske književnosti' Branimira Bošnjaka knjiga je koja razložno ukazuje na vrhunce 'radiodramskog žanra' u nas, ali i njihovu unikatnost i vrijednost prepoznatu i u nas, ali i europskim i svjetskim medijima. Knjigu je objavila Altagama.
vrijeme: 08.11.2012.
url: http://www.altagama.hr/
Branimir Bošnjak autor je niza esejistički i znanstvenih knjiga o hrvatskoj književnosti,  te desetak knjiga pjesama, uređivao je mnoštvo književnih časopisa, bio urednik na Hrvatskom radiju i TV. Dobitnik je niza književnih nagrada i priznanja.

Knjiga o radiodramskom žanru hrvatske književnosti vidljiv je sažetak autorovih iskustava bavljenja svojevremeno dramskom produkcijom HRT-a i njegovim inovacijama.

Prateći novonastajuće oblike medijskog prostora Branimir Bošnjak u knjizi Radiodramski žanr hrvatske književnost procjenjuje međuodnos i tvorbu novih oblika kulturne komunikacije, koji posebno u mediju hrvatskog radija stvara izuzetno uspješne uratke, postižući međunarodna priznanja i pohvale.
Od Miroslava Krleže i njegovih radijskih i televizijskih adaptacija, pa sve do najnovijih autora, knjiga Branimira Bošnjaka prati fenomen otkrivanja jezika kao svijeta, ali isto tako otkriva medijsko okruženje koje ostvaruje i vlasništvo nad jezikom i njegovim smislom.
Stoga autorov izbor, a i analiza 'pisaca radijskog medija', od već spomenutog Miroslava Krleže, Petra Šegedina, Ranka Marinkovića, Slobodana Novaka, Antuna Šoljana, Ivana Slamniga, a i Ive Brešana, Mate Matišića, Ivice Ivanca, Ante Stamaća i njegove drame o Tinu Ujeviću, čine izuzetno vrijedan predložak 'književnog upisivanja' u novi medij i njegove vrhunske dosege. Branimir Bošnjak znakovito prati i radijsku suradnju pjesnika Nikole Šopa i njegovu posebnost u spajanju vlastite poezije, drame u stihovima i poetske prozne naracije radijskog medija.
Izuzetno je značajna analiza radijskog djelovanja Zvonimira Bajsića i njegovih radijskih istraživanja, koja je velikim dijelom 'promijenila' umjetnički medij radija i povezala dokumentarnost i posebnost radijske drame ostvarujući njezine fantastične mogućnosti.

 (Altagama)