festival

Festival Vizura aperta 2019


vrijeme: 15.08.2019. - 27.08.2019.
mjesto: Janjina, Lastovo

Festival vizualnih i audio medija - Vizura aperta 2019. održava se u mjestu Janjina (15.-20.8.) te u Lučici, Lastovo (23.-27.8.). Teme Prihvaćanja i Napuštanja proizlaze iz prostornog konteksta zajednica u kojima se festival odvija, no teme su vrlo aktualne u sadašnjem trenutku i širem smislu dotiču drušvene i geopolitičke teme Mediterana. Teme su široke, emocionalne i svakodnevne.



Vizura aperta 2019., JANJINA - LASTOVO / NAPUŠTANJE - PRIHVAĆANJE

NAPUŠTANJE, 15. 08. – 20. 08. 2019., Janjina
PRIHVAĆANJE 23. 08. - 27. 08. 2019., Lastovo, Selo - Lučica

'Teme Prihvaćanja i Napuštanja proizlaze iz prostornog konteksta zajednica u kojima se festival odvija, no teme su vrlo aktualne u sadašnjem trenutku i širem smislu dotiču drušvene i geopolitičke teme Mediterana. Teme su široke, emocionalne i svakodnevne. Janjina je mjesto u kojem su napuštanja vidljiva u povijesti odlazaka. O napuštanjima svjedoče i brojne kuće koje preuzima raslinje, smajen broj ljudi, nestanak dućana kojima se ponosila kao i kulturnih ustanova. Nekadašnjni prostor za kulturu, Kino u Janjini danas je Zadružni dom. Ove godine na inicijativu mještanina Vatrena Pekića otvorit će se skupna izložba stanovnika Pelješca te drugih zainteresiranih za sudjelovanje. Ova akcija okupila je sedamdesetak autora i ukazuje na potrebu korištenja doma u kulturne svrhe, te na potrebu ljudi za kulturnim i umjetničkim djelovanjem. U godini u kojoj završavamo naš program u Janjini oduševljeni smo pokretačkom energijom autora izložbe "Nikad bo(l)je" Vatrena Pekića, te svih koji su se odazvali ili sami priključili. Utoliko je sad odazak lakši. 
Ideju napuštanja uz divljenje i ljubav prema mjestu problematizira i dvostruko prvonagrađeni sudionik Vizure aperte, arhitekt i umjetnik Ivan Haiman. Umjetnica Kata Mijatović spaja autobiografske elemente vezano za njenu izvedbu pjesme Arsena Dedića "Kud plovi ovaj brod"1971. godine. Interpretacija iste pjesme četrdeset osam godina kasnije uključuje novo čitanje 'lakoglazbenog' teksta ove skladbe i pripisuje značenja vezana uz motive kobnih odlazaka zabilježenih u autoričinom Arhivu snova. "Vremenske akcije 2000.-2019". Zorana Pavelića nadovezuju se na rad Slavena Tolja "Vraćam se za 5 minuta" Slaven Tolj (u kojem je izvjesno da se neće vratit), te poruke o odlasku sele u drugi medij i jezik, mijenjaju se i nastavljaju u akcijama koje tek slijede. U suradnji s kustoskim radnim kolektivom GROMA u fokusu su radovi posvećeni svijesti o prostoru i unaprjeđenju korištenja javnih prostora kroz izbor video radova dubrovačkih umjetnica/ka Ivane Pegan Baće, Ane Požar Piplica, Ivone Vlašić, Paska Burđuleza i Luka Piplice GROMA progovara o napuštenosti, neprisutnosti, kolebanju, udaljenosti među ljudima, udaljenosti od prirode i prostora u kojem živimo. Temu napuštanja modernističkih ideala u arhitekturi u svojm osobnim osvrtima na djelo arhitekta koji je gradio na dubrovačkom području izložit će artekti Ljiljana Blagojević: Arhitektura Nikole Dobrovića: napuštena, neodrživa, neprocenjiva, te Krunoslav Ivanišin: Dobrović u Dubrovniku: Po tko zna koji put, osobni pogled unatrag. U suradnji s kustosicom Lotte Møller u Janjini nastavlja se suradnja s dansko-njemačkom kulturnom scenom u radovima danskih umjetnica Ragnhild May and Vinyl-Terror & -Horror (Camilla Sørensen and Greta Christensen) čiji radovi negiraju granice između vizualne umjetnosti i zvuka u formi instalacija i performancea u javnom prostoru.
Poput broda nakon isplovljavanja priželjkujemo prihvaćanje, bacamo uže i nadamo se da će ga netko druge strane primiti. Hoće Dobre Dobrićević na Lastovu. Želimo vjerovati da drugačiji i drugi na otoku postaju isti.
Ideja odlaska i dolazaka prisutna je u grafičkim instalacijama Borisa Greinera, temom vezivanja-pristajanja i odvezivanja bavi se i Alem Korkut. U radu Kate Mijatović prisutna je ideja pomorskih odlazaka bez povratka. I nadalje pod maksimom onih koji odlaze "Ploviti se mora, živjeti se ne mora/Navigare necesse est, vivere non est necesse" osvještava se sveprisutnija stvarnost mogobrojnih neizvjesnih putovanja koje ne završavaju dolaskom ili prihvaćanjem vidljivu u radu Siniše Labrovića "Farewell to guest who didn’t come / Oproštaj od gosta koji nije stigao", te u radu Paska Burđuleza "Policija misli da mi nismo ljudi, oni misle da smo mi životinje" u kojem se problematizira medijska i politička dehumanizacija drugih i drugačijih.
Ovogodišnjim radovima odajemo počast onima koji nas napuštaju u potrazi za boljim mjestom, onima nestaju na tom putu, kao i onima koji su se odvažili, maknuli i poronašli svoje novo mjesto. 
U želji da i lakše note ovog toplog ljeta pronađu svoje mjesto na dovoljno dalekom otoku na kojem još nismo bili, zazivamo da pod utjecajem struja, dobrodošlicice, sunca i mora, zajednički proslavimo prihvaćanje kroz teme međuljudskih odnosa od onih svakodevnih, ljubavnih do sezonskih (turističkih) jer ipak ...živjeti se mora.' iz teksta Davorke Perić

Opširnije:
https://vizuraaperta.wixsite.com/vizuraaperta/najava-vizura-aperta-2019
https://www.facebook.com/vizuraperta/


                    

(D.H.F., 16.08.2019)

Preuzmite postojeći katalog u CSV formatu.   PREUZMI


   Ispiši stranicu

 



http://www.forum.tm/vijesti/cekate-animator-kulture-koji-je-odgojio-generacije-teslasa-i-koncarevaca-i-jos-uspjesnoOčito je prioritet betonizacija, umjesto humanizacije prostora - See more at: http://www.forum.tm/vijesti/ocito-je-prioritet-betonizacija-umjesto-humanizacije-prostora-1954#sthash.5VEPunem.dpuf
Očito je prioritet betonizacija, umjesto humanizacije prostora - See more at: http://www.forum.tm/vijesti/ocito-je-prioritet-betonizacija-umjesto-humanizacije-prostora-1954#sthash.5VEPunem.dpuf
Očito je prioritet betonizacija, umjesto humanizacije prostora - See more at: http://www.forum.tm/vijesti/ocito-je-prioritet-betonizacija-umjesto-humanizacije-prostora-1954#sthash.5VEPunem.dpuf
Očito je prioritet betonizacija, umjesto humanizacije prostora - See more at: http://www.forum.tm/vijesti/ocito-je-prioritet-betonizacija-umjesto-humanizacije-prostora-1954#sthash.5VEPunem.dpu