" />
festival

Films Like No Other - Dani umjetničkog filma u Bolu na Braču


vrijeme: 15.08.2020. - 17.08.2020.
mjesto: otok Brač; Ljetno kino Bol

Devetu godinu za redom, od 15. do 17. kolovoza 2020. u Bolu na Braču održavaju Dani umjetničkog filma 'Films Like No Other'. Svi filmski programi su besplatni i svake večeri prikazivanje počinje u 22 sata!

Filmska manifestacija 'Films Like No Other' održava se na inicijativu i poziv Renate Poljak, splitske međunarodno priznate umjetnice bolskih korijena. Ove godine Dani umjetničkog filma traju nešto kraće, tri dana, no kao i svake godine, s vrlo probranim programom koji nam predstavlja kratke umjetničke i nagrađivane filmove hrvatskih autora kao i probrane filmove indijskih autora i autorica. Riječ je o filmovima koji su nagrađivani na najboljim svjetskim festivalima. Ovogodišnja lokacija prikazivanja je kino pod zvijezdama – „Ljetno kino Bol“ koje će tijekom tri dana opet postati jedno od rijetkih mjesta u Hrvatskoj gdje se može vidjeti suvremena umjetnička produkcija u formi videa i filma.

 

Dani umjetničkog filma Films Like No Other održavaju se uz potporu HAVC-a.

 

Prve večeri u subotu 15. kolovoza na programu pod zajedničkim naslovom „We Travel a Lot“ prikazuju se četiri filma: „Na plaži“ Gorana Škofića, kojeg će predstaviti sam autor. Film je nastao u produkciji Kreativnog sindikata i tematizira, kao što kaže sinopsis: jedan kadar, jedno more, jedno nebo i jednu plažu i puno ljudi koji nekamo odlaze. Ovaj film je dolaskom u ljetno kino Bol pronašao idealnu lokaciju prikazivanja jer je samo projekcijsko platno okruženo morem te funkcionira kao produžetak samog filma. Nakon slijedi novi i nagrađivani animirani film „Arka“ Natka Stipaničeva (dobitnik dvije nagrade na Festival mediteranskog filma Split 2020 kao Najbolji hrvatski kratkometražni film te za Najbolji scenarij hrvatskog kratkometražnog filma, također je osvojio i nagradu na festivalu u Taboru za Najbolji film u domaćoj konkurenciji te Posebno priznanje na Supertoon International Animation Festivalu 2020.) Treći film je „Porvenir“ Renate Poljak, nastavak i kraj triologije započete filmom „Partenza“ koji je svoju međunarodnu premijeru imao na festivalu u Oberhausenu u travnju 2020 i koji se bavi temom odlazaka, obećane zemlje te „kraja svijeta“. Večer otvaranja završavamo filmom „We Travel a Lot“ Nike Radić koji je sniman tijekom rezidencije Goethe instituta u Vili Kamogawa u Kyotu.

 

Druge večeri u nedjelju, 16. kolovoza, u programu „Priroda našeg oblika - The Nature of Our Form“ prikazuje se izbor suvremene indijske kinematografije u izboru Renate Poljak i na prijedlog indijske kustosice Veeranganakumari Solanki.

 

Začudnim i magičnim filmovima poznate filmske autorice Payal Kapadia u kojima šuma postaje protagonistom s kojim ostala lica istražuju odnose, preživljavanje, osobne povijesti i žudnje, filmovima koji su snimani na rubu džungle; „And What is the Summer Saying“ i „The Last Mango Before the Monsoon” (dobitnik dvije nagrade na festivalu u Oberhausenu 2015; FIPIRESCI nagradu kao i specijalnu nagradu žirija) započinje druga večer festivala.

 

Nakon toga slijedi posveta riječi i izvorima vode u dva filma Molle Sagara, a teme obitelji, povijesti, mita i teritorija spajaju se u sjećanja okoliša i u posliednjem filmu večeri „Home” Yasmin Jahan Napur. Svi ovi filmovi, kako kaže kustosica, obraćaju se jedan drugome šapatima nade i čežnje... žudnjom za slušanjem... kako bi se čulo i naučilo... naučilo kako živjeti. 

 

Treće večeri u ponedjeljak, 17. kolovoza, bit će prikazan nagrađivani igrano-dokumentarni dugometražni film prema motivima iz pripovijetke Antona Šoljana, „Kratki izlet“, uspješnog redatelja mlađe generacije Igora Bezinovića, koji predstavlja alegorijsko putovanje u nepoznato.

 

Film je dobitnik nagrade za najboljeg redatelja i nagrade žirija mladih kritičara na Andrey Tarkovsky International Film Festivalu 2017., a je bio i potpuno neočekivani dobitnik Velike zlatne arene za najbolji film na Pula film festivalu kao i Zlatne arene za oblikovanje zvuka na istom festivalu 2017.

 

Film je kritičarka Jessica Kiang (The Playlist) okarakterizirala kao "Prekrasnu priča o izgubljenom vremenu. Razigrano i duboko.''
   

(R.P.B., 13.08.2020)