" />
projekcija

Hall of Fame: rijetko prikazivano remek-djelo 'Dobro jutro' Ante Babaje

vrijeme: 27.02.2020. 19 h
mjesto: Zagreb; Dokukino KIC, Preradovićeva 5

U četvrtak, 27. veljače, u 19 sati, u sklopu programa Hall of Fame ne propustite jedinstvenu priliku za pogledati 'Dobro jutro' (2007.), filmski testament kultnog hrvatskog redatelja Ante Babaje. Ulaz na projekciju je slobodan!

Dokumentarni filmski esej Dobro jutro je rijetko prikazivano remek-djelo u kojem je Ante Babaja uperio djetinje radoznao pogled u vlastiti neizbježni kraj. Ovaj filmski autoportret vodi nas u dom za stare i nemoćne osobe u Zagrebu. Jedan od tamošnjih stanara je i redatelj Babaja koji miniDV kamerom želi dokumentirati ambijent u kome živi: svoju, a djelomično i svakodnevnicu većine drugih štićenika. Ovaj osamdesetogodišnjak na kraju svoje više od pola stoljeća duge karijere imao je skromnosti i nadahnuća krenuti ispočetka, te snima svoj prvi dugometražni dokumentarni film u kojem prvi put koristi digitalnu tehnologiju.

Ante Babaja jedan je od rijetkih predstavnika filmskog esejizma u hrvatskom filmu. U pitanju je intrigantan podžanr dokumentarnog filma koji karakteriziraju subjektivni stav, hibridnost te miješanje fikcije i stvarnosti. Filmski velikan najpoznatiji je po svojim modernističkim ekranizacijama literarnih klasika kao što su Breza (1961.) prema djelu Slavka Kolara i Mirisi, zlato i tamjani (1971.) prema djelu Slobodana Novaka. Međutim, Babaja je snimio i čitav niz apstraktnih filmskih eseja antropološke tematike počevši od filma Tijelo (1965.) preko Čekaonice (1975.) i Starica (1976.) do Dobro jutro (2007.). Njegove igrane i dokumentarne filmove odlikuju naglašen lirizam i senzibilnost za pitanja egzistencije i identiteta, te snažno zanimanje za prolaznost života.

U Dobro jutro Babaja kombinira originalno snimljene situacije iz svojeg umirovljeničkog života sa scenama iz filmova koje je snimio tijekom duge karijere. Pritom uz mnogo humora i topline ostvaruje beskompromisno filozofsko razmatranje starosti, ali i vlastitog umjetničkog djela i života. Babajin posljednji film premijerno je prikazan na ZagrebDoxu, dok je na Danima hrvatskog filma osvojio Grand Prix za najbolji film festivala i Oktavijan za najbolji dokumentarni film.

U film će nas uvesti filmska kritičarka Višnja Vukašinović koja će naglasiti njegove esejističke elemente, a kao uvertiru pogledat ćemo autorov kratkometražni film Tijelo (1965.) o ljudskom tijelu u zdravlju i bolesti, ljepoti i ružnoći, te rođenju i smrti.

Hall of Fame – vodič kroz povijest dokumentarnog filma serija je predstavljanja najznačajnijih dokumentaraca koji su svojim inovativnim pristupom utjecali na razvoj dokumentarizma. Nova sezona programa Hall of Fame posvećena je filmskom eseju, a otvorili smo je u siječnju uz intrigantan filmski memoar i zabavnu nefikcijsku romantičnu komediju Shermanov marš (1985.) američkog redatelja Rossa McElweeja.

(R.P.B., 24.02.2020)