Preskočite na glavni sadržaj

Almissa Open Art 2018.

Almissa Open Art 2018.
Izložbom Antuna Maračića  'Ispražnjeni okviri – Iščezli sadržaji, 1991.-1994. / 1991.-2017.' otvorit će se Almissa Open Art festival kojeg ove godine kustoski potpisuje Siniša Labrović pod naslovom 'Začepi, molim te'. Festival se održava od 9. do 14. kolovoza 2018. u javnim gradskim prostorima, utvrdi Mirabeli i Muzeju Grada Omiša.
vrijeme: 09.08.2018. - 14.08.2018.

Umjetnici: Mounira Al Sohl, Žarko Aleksić, Dino Bićanić, Goran Dević, Rino Efendić, Adela Jušić, Ana Kuzmanić, Antun Maračić, Gabriela Mateescu, Marina Oprea, Zoran Todorović, Vlasta Žanić.

Raspored događanja ⇒

'Almissa Open Art je od početka mišljen kao festival suvremene umjetnosti, ali je naglasak stavljen na performativne programe koji su pretežno prezentirani na tvrđavi Mirabelli. Iako su se na festivalu do sada radile i izložbe, akcije, instalacije i intervencije u javnom prostoru, Almissa je tako postala sinonim za festival performansa. 

Oksfordski rječnik kao Međunarodnu riječ godine za 2016. proglasio je složenicu "post-truth". Riječ bi se mogla prevesti kao "nakon-istine", a ono "post", ili "nakon", ne označava vrijeme koje dolazi nakon nečega, nego prestanak važenja nekog koncepta, u ovom slučaju "istine". Australski Macquarie rječnik kao riječ godine proglasio je "fake news" – "lažna vijest", najviše zahvaljujući poplavi lažnih vijesti u Americi tijekom predsjedničkih izbora. U isto vrijeme u optjecaj je ušla i fraza "alternative truth" – "zamjenska istina", najviše korištena od Donalda Trumpa i  njegovih suradnika. Svi ti izrazi sugeriraju dolazak "post-činjeničnog" vremena u kojemu istina i fakti uzmiču pred emocijama, uvjerenjima i retoričkim kreacijama u svrhu ostvarenja raznih probitaka. Kao da se označitelj i označeno rastaju, a da li jednom zauvijek, to ćemo vidjeti. I kao da retorika ne treba više stvarnost kao svoju potvrdu, čak ne niti kao svoje ispunjenje, nego kao odraz koji samo podsjeća da je nekad davno postojala istina i realnost koje su bile nezavisne, utemeljujuće i provjerljive referentne točke. Jer vrijeme "alternativne istine" nije više vrijeme u kojima se možemo osloniti na razliku između istine i laži. Filozofsku najavu onoga što je sada grunulo imamo u radu francuskog filozofa Jeana Baudrillarda s njegovim tezama o hiperstvarnosti, simulakrumu i simulaciji, a simplificirano se radi o tezi da je medijska stvarnost zamijenila onu "pravu". Također, novi mediji i tehnologije omogućili su gotovo svakome na zemlji da može iskazati svoju istinu, a što je možda rezultiralo time da se više nikoga, pa ni sebe, ne može čuti uslijed nastale buke. Na istu činjenicu nadovezuju se i podaci o sve većoj kontroli i manipulaciji kojoj smo podvrgnuti jer vladari i moćnici nikada nisu bili zainteresirani da se ona istinska alternativa čuje i zaživi u javnom prostoru. Pa se može reći da se danas krećemo između dva pola: zaglušujuće galame koju proizvodimo svi izvikujući svoju istinu i tišine cenzure koju proizvode moćni u brizi da se dobar glas ne čuje. Retorika i stvarnost, brbljanje i cenzura, istina i laž – i jezik kao mjesto u kojemu se i kojim se rečene razlike i istosti ostvaruju. Jezik kao mjesto susreta čovjeka i čovjeka, čovjeka i društva, čovjeka i prirode... Zato je možda dobro vrijeme da se sljedeća Almissa u Omišu dogodi pod naslovom "Začepi, molim te!".' 

Kustos: Siniša Labrović



https://www.facebook.com/almissaopenart/