Preskočite na glavni sadržaj

Skupna izložba 'Presjek 15/20' u Galeriji ULUPUH

Žirirana izložba Sekcije za produkt dizajn ULUPUH-a 'Presjek 15/20' održava se od 15. do 28. ožujka 2021. u zagrebačkoj Galeriji ULUPUH.
vrijeme: 15.03.2021.
mjesto: Galerija ULUPUH, Ilica 13 / 1. kat
url: http://www.ulupuh.hr

Izlažu: Ana Armano Linta, Gordana Drinković, Sara Dobrijević, ERA,  Marija Gradečak, Mirna Grubišić, Davor Grünwald, Ada Kezić, Lidija Mikluš, Zrinka Nedeljković, Nataša Njegovanović, Luka Palestrina Mazić,  Ivana Reić, Nikolina Jelić, Alica Pancer, Jakov Šrajer, Jadranka Soviček Krpan, Ines Vlahović, Thinkobjects (Maša Vukmanović, Jelena Lukač Kirš, Jakov Šrajer)

„Umjetničko stvaralaštvo komentira vrijeme i prostor u kojem živimo, a djela ostvarena na području produkt dizajna svjedočanstva su o promišljanjima autora i okolnostima koje stvaranje uvjetuju. Izložbom Presjek 15/20 predstavljeno je posljednjih pet godina produkt dizajna kroz prizmu odabranih autora. A predstavljeni autori pripadaju doista različitim generacijama. Najmlađi dizajneri tek su završili proces obrazovanja ili se još obrazuju, a neki od radova studentski su projekti. Dio autora pripadnici su nove generacije koja tek traži svoje mjesto na tržištu, a već su se uspjeli predstaviti uspješnim projektima. U nešto više od trideset godina postojanja Studija dizajna u Zagrebu dizajneri su nastojali osvije¬stiti važnost struke, a na ovoj su izložbi prisutni i predstavnici prve generacije, oni koji su intenzivno sudjelovali u tom procesu. Ovdje su i oni koji su se entuzijastično zalagali za struku i unaprjeđivali ju dok je priča o dizajnu još bila na samim počecima. A predstavlje¬no je i nekoliko generacija marljivih i talentiranih, onih koji su uspjeli ostvariti ideje usprkos nepredvidljivom i nestabilnom tržištu. Jer – kada govorimo o produkt dizajnu – od ideje do realizacije dug je put. To je područje svakako izazov na prostoru na kojem bilježimo intenzivan razvoj ideja i neumoljivo nestajanje industrije, razvoj kreativnosti i traženje uvjeta za realizaciju. Tih je pet godina obilježila i globalizacija – i na području razmjene ideja i na području mogućnosti ostvarivanja. Naposljetku se pojavljuje i svojevrsna negacija globalizacije, pandemija koja lako prelazi granice istovremeno ih zatvarajući. Rad produkt dizajnera usko je vezan uz način života; prati ga, ali i mijenja. Razdoblje od 2015. do kraja 2020. doista je burno, a upravo posljednja godina postavlja pitanje – kako dalje? Neki su autori već dali odgovore naslućujući ili pretpostavljajući promjene koje će se dogoditi zadržavajući iz prethodnih vremena sva najbolja iskustva i tradicije. Oprema interijera još je predmet zanimanja mnogih dizajnera, a - uzevši u obzir uvjete u Hrvatskoj - stvaraju za vrlo raznorodan stambeni fond i stambene situacije. Izložena djela pokazuju spremnost upravo na takvu situaciju visokim stupnjem prilagodljivosti i kreativnosti. Originalnost je postignuta odabirom materijala, obradom, vizualnim elementima koji u sebi sadrže mnogo više od puke dekorativnosti. Volumeni se prilagođavaju funkciji, ali i pokazuju potragu za harmonijom koja sugerira skulpturalnost objekata. U obradi ploha autori posežu za bojama i funkcionalnim intervencijama koje dinamiziraju površinu, reljefnim elementima, istacima, udubljenjima, prorezima. Uz konvencionalne materijale pojavljuju se i neke nove interpreta¬cije poznatih ali rjeđe korištenih materijala, pa i posve novi momenti. Savršena obrada po¬staje imperativ, a sve je prisutnija i ekološka osviještenost. U vrijeme kada zbog dugotrajnih kriza raste zabrinutost zbog utjecaja na psihu pojedinaca utješno je vidjeti entuzijazam, razigranost, ali i stručnost, kvalitetu i kontinuitet u razvoju dizajna. Jer, prostori u kojima boravimo određuju nas, utječu na ono što postajemo i kako se osjećamo. Izloženi radovi, dijelovi istrgnuti iz cjelina opusa autora daju naznaku smjera i smjerova u razvoju bliske bu¬dućnosti produkt dizajna u Hrvatskoj. Na same početke podsjećaju izložene interpretacije stolca BERNARDA BERNARDIJA, nadahnute prošlošću, prilagođene suvremenom. Kako je sve počelo – izvjesno je. A novi smjerovi su naznačeni i sugeriraju dobru osnovu i mnoge nove mogućnosti.“ (Ksenija Foretić, iz predgovora kataloga)