Preskočite na glavni sadržaj

Kino Tuškanac: nastavak retrospektive Wima Wendersa

Nakon otvaranja u petak s proslavljenim filmom 'Paris, Texas', posjetitelji prve online filmske retrospektive na ovim prostorima, u organizaciji kina 'Tuškanac', moći će u nastavku upoznati i manje poznate, ali svakako vrijedne klasike njemačkog redatelja Wima Wendersa.
vrijeme: 19.04.2020.
url: http://kinotuskanac.hr/

U nedjelju se prikazuje film ceste "U toku vremena" iz 1975., ovjenčan FIPRESCI nagradom u Cannesu, koji prati popravljača kino projektora Brunu koji vrijeme provodi putujući od jednog ostarjeloga kina do drugog.


Pritom susreće depresivna autostopera Roberta kojem se raspao brak te odlučuju zajedno nastaviti put trošnim cestama duž granice Istočne i Zapadne Njemačke.


U utorak, 21. travnja prikazuje se "Alice u gradovima" (1974.), autorov četvrti dugometražni igrani uradak i njegov prvi film ceste, koji s "Pogrešnim pokretom" i "U toku vremena" čini svojevrsnu "trilogiju ceste", najavljeno je iz kina Tuškanac.


Snimio ga je u razdoblju krize nakon neuspjeha zadnjeg projekta, a za priču filma inspiriralo ga je iskustvo njegova prijatelja Petera Handkea kao samohranog roditelja.


Radnja prati njemačkog pisca koji se iz SAD-a vraća u Njemačku, a spletom okolonsti završi putujući s njemačkom djevojčicom Alice u potrazi za majkom koja je nestala.


Tijekom pripreme filma, Wenders je navodno zamalo odustao od snimanja saznavši da je Peter Bogdanovich snimio film slične tematike (Paper Moon, 1973.), no ipak je nastavio s projektom i danas se pamti kao jedno od njegovih najboljih ostvarenja.


Dok se "Paris, Texas"  mogao pogledati besplatno, ostali filmovi bit će dostupni na 24 sata svaki drugi dan tijekom idućih mjesec dana uz naknadu od 2,99 američkih dolara, okvirne protuvrijednosti 20 kuna po filmu.


Anketa: Više od 90 posto zainteresiranih za online repertoar kina Tuškanac


Kino Tuškanac objavilo je rezultate ankete koju su proveli kako bi saznali o interesima svoje publike za gledanje filmova online u budućem periodu jer, jer se zbog pandemije ne može otići u to zagrebačko kino.
Prema obrađenim rezultatima, 96,2 posto bilo je zainteresirano pratiti redovni repertoar kina Tuškanac online, 85 posto preferira VOD (video on demand) uslugu, a 71,7 posto ispitanika spremno je platiti naknadu za online sadržaj kina Tuškanac.


Od tog broja, 61,3 posto preferiralo bi plaćanje usluge po pojedinačnom filmu u izboru, pri čemu je 61,5 posto spremno izdvojiti najviše 10 kuna, 25,9 posto se izjasnilo za 15 kuna, 10,1 posto 20 kn, a 2,4 posto platilo bi najviše 25 kuna za film. 


Za opciju mjesečne pretplate se radije izjasnilo 31,3 posto ispitanih, od kojih je 61,9 posto spremno izdvojiti najviše 49,99 kuna, 25,4 posto je odabralo 59,99 kuna, 8 posto je spremno platiti 79,99 kuna, a 4,7 posto bi izdvojilo 99,99 kuna za mjesečnu pretplatu.


Iz "Tuškanca" kažu da je mnogo ispitanika sugeriralo kako usluga treba biti jeftinija, da filmovi trebaju biti dostupni za gledanje tjednima ili mjesecima, da bi bilo sjajno reprizirati filmove koje su propustili vidjeti u kinu.


Napominju da bi bili sretni kada bi mogli realizirati te želje, no za razliku od drugih kolega kinoprikazivača – čiji se program temelji na prikazivanju bilo holivudskih, bilo europskih, nezavisnih filmova koji su u domaćoj distribuciji i za koje se ne plaćaju prava – kino Tuškanac za svaki film mora platiti prikazivačka prava.


"S obzirom na to da prava dosežu vrtoglave iznose te se za kino naplaćuju po prikazivanju, a ne po filmu, a na VOD po vremenu dostupnosti sadržaja, te da je svaki film potrebno prevesti, izraditi hrvatske podnaslove i unajmiti kopiju, kino Tuškanac ne može sadržaje nuditi kao platforme poput Netflixa", objašnjavaju. (Hina)