Preskočite na glavni sadržaj

Premijerno prikazan dokumentarni film '70' o Ansamblu LADO

Dokumentarni film o Ansamblu LADO pod nazivom '70' premijerno je prikazan u srijedu u zagrebačkom kinu Kaptol Boutique Cinema. Filmom se obilježava sedam desetljeća postojanja jedinog profesionalnog folklornog ansambla u Hrvatskoj što je i bio povod naziva filma.
vrijeme: 11.12.2019.
mjesto: Zagreb

Pruža uvid u ono što publika inače ne vidi –  život ansambla “iznutra“, iz perspektive i emocionalnih izvorišta izvođača. Dokumentiran je naporan rad na kojemu se temelji uspješnost, dugovječnost i ugled ansambla, ali i ono nevidljivo i neopipljivo, a jednako važno – duh jednog kolektiva i zajednička strast prema poslu kojim se bave njegovi izvođači.

Film se uglavnom se oslanja na promatranje i izjave dane u trenutku, u akciji. Život kolektiva prati se kroz tri usporedne priče usredotočene na izvođače u procesu pripreme koncerata tijekom 2019. godine – prvaka Dubravka Radića, solisticu Petru Matutinović i glazbenika solista Mladena Kosovca. Četvrta priča prikazuje pripremu i odlazak Ansambla na ljetnu turneju, uključujući sve izazove s kojima se prije koncerta susreće umjetničko, tehničko i upravljačko osoblje.

Izradu 50-minutnog filma, koji je financiralo Ministarstvo kulture Republike Hrvatske, pokrenuo je donedavni ravnatelj Ansambla LADO Krešimir Dabo, a realizirala ga je aktualna ravnateljica Ileana Jurin Bakotić. Snimanje filma odvijalo se u nekoliko gradova u Hrvatskoj, a sve pod palicom nagrađivanog Nebojše Slijepčevića, redatelja, producenta i scenarista.

„Radio sam već nekoliko "backstage" filmova, volim taj žanr i gledati, i snimati. Ali svaki kolektiv je različit, i bilo je iznimno zabavno provoditi vrijeme iza pozornice i otkrivati tajne Lada. Vjerujem da će se publika osjećati kao što sam se i ja osjećao – kao netko tko ima priliku zaviriti u jedan svijet koji mu je tajan, nov i uzbudljiv. Upravo sam prateći vlastitu prirodnu znatiželju pristupio snimanju. Osobno nemam nikakav talent za izvođenje i zato se neizmjerno divim svim Ladovim izvođačima, ljudima koji mogu svirati čak i na loncima poput Mladena ili kao Dubravko i Petra koji ozlijeđeni mogu izvesti stvari koje ja ne bih mogao niti kad sam potpuno zdrav.“, rekao je Nebojša Slijepčević nakon premijere.

„70“ je nastao u umjetničkoj organizaciji Paradoks, izvršna producentica je Tina Tišljar, direktor fotografije Miran Krčadinac, snimatelj zvuka Dino Ljuban, montažerka je Iva Kraljević, montažer glazbe Luka Gamulin, za montažu i miks zvuka bio je zadužen Tihomir Vrbanec, snimatelji koncerata su Iva Kraljević i Bojan Mrđenović, gimbalom je snimao Avik Shanich, za rasvjetu se pobrinuo VUX.

LADO koncertnu godinu završava tradicionalnim božićnim koncertima pod nazivom 'Radujte se narodi'.