Preskočite na glavni sadržaj

54. Zagrebački salon - Bez anestezije

54. Zagrebački salon - Bez anestezije, prema koncepciji Branke Benčić i Tevža Logara, otvara se 26. ožujka u 19 sati u Domu hrvatskih likovnih umjetnika u Zagrebu, a radovi će se moći pogledati do 5. svibnja 2019.
vrijeme: 26.03.2019.
mjesto: Dom hrvatskih likovnih umjetnika, Zagreb
url: http://www.hdlu.hr

Umjetnice:

Marija Ančić, Željka Blaškić AKA Gita Blak, Ben Cain, Jasmina Cibic, Nemanja Cvijanović, Karla Čurčinski, Matija Debeljuh, Igor Eškinja, Fokus Grupa, Martina Grlić, Igor Grubić, Tina Gverović, Siniša Ilić, Paulina Jazvić, Jelena Jureša, Petar Katavić, Kristina Marić, Ines Matijević, Damir Očko, Petra Orbanić, Jelena Petric, Renata Poljak, Viktor Popović, Jasenko Rasol, Lala Raščić, Davor Sanvincenti, Marko Tadić, Nora Turato, Katarina Zdjelar.

Koncepcija

'Prijedlog kustoske koncepcije 54. zagrebačkog salona polazi od nekoliko pretpostavki i interesa, koje pokušava okupiti u okviru izložbe koja se formira kao postojeći i prepoznatljiv zadani format salona, s namjerom da predstavi recentnu umjetničku produkciju i razmotri kontekste unutar kojih umjetnici djeluju.  Razmatrajući pozadinu i perspektive zagrebačkog salona kustoski prijedlog formira se kaleidoskopski, kao refleksija mnogostrukih perspektiva i  pozicija. S jedne strane, s dvadesetogodišnjim odmakom, prisjećamo se salona City scapes (1998) kustosa Igora Zabela, na kojeg računa ova izložba, promišljajući kontinuitete i diskontinuitete, mogućnosti i perspektive, ispunjene i neispunjene potencijale i težnje, kustoske prakse i institucionalnu povijest izložbe. U svjetlu razmišljanja Igora Zabela o izložbi kao strategiji, izložba je globalna ideja, značajan niz procedura i pristupa kako bi se osiguralo da pravi gledatelj vidi umjetnički rad na pravi način.  Govoreći o tome i izložbeni projekt Bez anestezije, koji se u svojoj unutarnjoj logici ne bavi općim problemima izlaganja, već promišlja relacije koje se stvaraju između umjetničkog djela, institucija i publike.

(…) Formalno se izložba razvija s jedne strane kao generacijski projekt, okuplja radove mahom hrvatskih umjetnika koje pozicionira u dijalog s generacijski bliskim umjetnicima iz kulturnog prostora bivše SFRJ, te međunarodnog konteksta, pronalazeći, labave ili udaljene veze i odnose. Salon tako reflektira tradiciju Zagreba kao mjesta koje je od 60-ih godina bilo upisano u međunarodni kontekst, kao mjesto susreta umjetnika, kritičara, institucija. To je ideja koja je danas upisana u praksama kustosa. Izložba teži istražiti i okupiti umjetničke prakse koje su usmjerene na mogućnosti, prekide, transformacije, neuspjehe i nesigurnosti u relaciji sa suvremenim kulturnim praksama u društvenom i institucionalnom kontekstu. Određeni metanarativ razvija se i kao promišljanje o formatu same izložbe, njezinom kontekstu, kao pokušaj repozicioniranja Zagrebačkog salona, a diskurzivno  je promišljan kako putem izložbe,  tako i u razgovorima u okviru popratnog programa.

(…) Zamišljena kao prostor bez oštrih rubova, 54. zagrebački salon naslovljen Bez anestezije, usmjerava pogled na društvenu uvjetovanost estetskih i konceptualnih pretpostavki, motivaciju umjetnika. Izložba istražuje napetosti i prijelome unutar dominantnih i nevidljivih narativa, pitanja neizvjesnosti, tenzija ili urušavanja, prostora i vremena, kao mjesta upisivanja lomova ili potencijalnosti. Izložba i serija događaja u popratnom programu, ne želi biti još jedna manifestacija „zamrznuta u vremenu“, nego želi pokazati na mogućnost konstantnog razvijanja unutar sistema suvremene umjetnosti, koji bezuvjetno treba uspostavljati relaciju do društvenih činjenica.

(…) Kako bi pokušali artikulirati neka od formiranih mjesta interesa, prihvatili smo dijalog kao metodologiju, odlučivši se na zajednički kustoski rad kao dijalog, naslanjajući naš dijalog na mnogostrukost umjetničkih pozicija.

– Branka Benčić i Tevž Logar

U okviru 54. zagrebačkog salona u galeriji Proširenih medija (PM) bit će otvorena Izložba nagrađenih autora 51. zagrebačkog salona: Goran Škofić i Vlasta Žanić – S druge strane. Prema odluci Odbora za dodjelu nagrade Goranu Škofiću, za rad Na plaži i Vlasti Žanić, za rad Pravo glasa, dodijeljene su dvije jednakovrijedne Grand Prix nagrade 51. zagrebačkog salona.

Opširnije:
http://www.hdlu.hr/