Preskočite na glavni sadržaj

'Reproduktivni sistem' - izložba Neli Ružić u mediju billboarda

'Reproduktivni sistem', izložba Neli Ružić u mediju billboarda, može se pogledati u javnom prostoru Zagreba (Strojarska cesta), od 7. do 20. prosinca 2018.
vrijeme: 07.12.2018.
mjesto: Zagreb; Strojarska cesta

U okviru serije Ploha/površina//Plane/Surface 4, izložbi u mediju billboarda, Igora Kuduza, Siniše Labrovića, Neli Ružić, Lane Stojićević, Ane Opalić i Vlatke Horvat – tim redoslijedom; autorica programa je Silva Kalčić.
 
Projekt Ploha/Površina financiran je sredstvima Grada Zagreba, Gradskog ureda za kulturu, obrazovanje i sport. Oglasni prostor je djelomično ustupio P.I.O. d.o.o., medijska kuća specijalizirana za vanjsko oglašavanje.
 
U radu Reproduktivni sistem Neli Ružić se bavi matrilinearnim nasljeđem i intergeneracijskim prijenosom rodne uvjetovanosti. Realiziran je u tehnici digitalnog printa skenirane osobne-obiteljske fotografije, na koju je umjetnica intervenirala šivanjem – na način da taj tradicionalno ženski posao primjenjuje kao likovnu-crtačku tehniku. Prvobitno je rad bio realiziran u manjem formatu (dimenzija 18x16 cm) kao dio serije My socialistic childhood (God or Tito) (2001.), a naknadno je izveden u većem formatu (75x50 cm, 2007.). Fotografiju je snimio umjetničin otac rano ujutro pred njen, tada djevojčice u dobi od šest godina, prvi odlazak u školu. Na crno-bijeloj fotografiji je snimljena s majkom na ulazu zgrade; majka kleči pored djevojčice – koja čeka na kraj procesa, gotovo u stavu “mirno” – dovršavajući porubljivanje nove haljine koju je svom ženskom djetetu sašila za događaj “prvog dana škole”. Za Neli Ružić danas, pola stoljeća nakon događaja kaptiranog fotografijom, ona predstavlja okidač sjećanja na tjelesne senzacije šivanja-na-tijelu, ali i na trenutak odijevanja uloge i inicijacijskog prijelaza u formalni (školski) sustav, novi simbolički poredak u kojemu je izgled djevojčice-žene bitan. Na dijelu fotografije, vlastitoj dječjoj figuri, umjetnica je crvenim koncem izvezla crtež organa reproduktivnog sistema koji se širi ka gornjem dijelu tijela u zrcalno simetričnoj shematskoj slici. Kroz jednostavnu intervenciju koja se nadovezuje na, odnosno rekreira prvotni čin šivanja zabilježen fotografijom, otvara pitanja uloge rodnog identiteta, bioloških normi i seksualnosti u tradicionalnim društvima te (ne)pristajanja žena na dodijeljenu im ulogu. 
 
 
Neli Ružić (1966., Split) diplomirala je slikarstvo na Fakultetu primenjenih umetnosti u Beogradu 1990., a postdiplomski studij završila je na Facultad de Artes, UAEM, Meksiko, 2013. godine. Krajem 1990-ih odlazi u Meksiko te od 2003. predaje na ENPEG La Esmeralda, Mexico City (do 2012.); UAEM Cuernavaca, Estado de Morelos (do 2007.). Imala je niz samostalnih izložbi i sudjelovala na brojnim izložbama, projektima i festivalima u Hrvatskoj i inozemstvu. Dobitnica je druge nagrade T-HTnagrada@msu.hr, MSU, Zagreb (2016.), stipendije Conacyt, Meksiko (2012-2013.); stipendije Grada Splita (1996.), Nagrade Biennala Mladih, Moderna Galerija u Rijeci (1993.)... Od 2013. predaje u Školi likovnih umjetnosti gdje je od 2014. do 2017. godine bila voditeljica Galerije Škola. Od 2016. radi kao vanjski suradnik – docent na Slikarskom odsjeku, UMAS.
 
………………………..

Medij umjetničkog rada – billboard standardno oglasno mjesto (dimenzija 504 x 238 cm) u javnom prostoru Zagreba je ujedno svojevrsna tema izložbe. Izložba se može promatrati iz vizure pješaka, vozača ili putnika u tramvaju, na lokacijama standardnih, neosvijetljenih oglasnih panoa u Ulici kneza Branimira (preko puta Branimir Centra, na bivšem zidu grafita), Aveniji Marina Držića (kod Vukovarske ulice) i na Strojarskoj cesti (kod Autobusnog kolodvora) na istočnoj granici zagrebačkog središta, omeđujući parcelu na kojoj se intenzivno događa smjena industrijskih pogona, dakle vitalnog, produktivnog sektora, poslovnim i trgovinskim objektima tj. tercijalnim, uglavnom bankarskim i preprodajno-preprodavačkim sektorom.