Preskočite na glavni sadržaj

'Trešnja' u novoj sezoni najavljuje pojačan naglasak na kulturnu baštinu

Novu kazališnu sezonu zagrebačkog Gradskog kazališta 'Trešnja' obilježit će naslovi koji privlače publiku od najmlađe dobi do srednjoškolske mladeži, klasici suvremene književne kulture, a poseban naglasak od ove godine, kako je najavila u petak ravnateljica toga kazališta Višnja Babić, bit će na pričama i legendama koje su dio bogate i vrijedne hrvatske baštine.
vrijeme: 23.09.2016.
mjesto: Sarajevo, Bosnia and Herzegovina
url: http://www.sff.ba/en
 
"Mi imamo prekrasnih priča i legendi za koje ni ne znamo da postoje, a od kojih bi se moglo napraviti pravo nacionalno bogatstvo", kazala je Babić najavljujući novu sezonu na tiskovnoj konferenciji u Trešnji.
 
"Upravo je to jedan od ciljeva, s time da biramo legende koje će djecu usput i zabaviti, koje će se dati pretočiti u zabavnu i zanimljivu kazališnu predstavu, kako bi djeca zapamtila da tako nešto postoji, ali i da bi se zainteresirala za druge priče", dodala je Babić.
 
Tako će na Trešnjinu ovosezonskom repertoaru posebno mjesto naći predstave "Crvenokosa Zora", koju po priči "Crvena Zora i njezina banda" židovskoga pisca Kurta Helda - čija se radnja događa u Senju u tridesetim godinama prošloga stoljeća - režira Rene Medvešek, te legenda o počecima hrvatske povijesti "Plemeniti Šljivari", u režiji Zorana Mužića.
 
Ravnateljica se pohvalila većom posjećenošću kazališta u prošloj sezoni u odnosu na prethodnu, većim brojem odigranih predstava te odrađenim gostovanjima u zemlji i izvan Hrvatske, te najavila dinamičnu sezonu u kojoj će se "lakše disati" jer su naslijeđeni dugovi konačno vraćeni, što ostavlja prostor za brojne dodatne sadržaje u kazalištu.
 
Pet je ukupno premijera u sezoni 2016./2017., a nakon što ju je u petak 16. rujna otvorila predstava za djecu od godine dana starosti "Ritam Tam – bajka o ritmu" u režiji Renate Carole Gatice, koja je označila otvaranje toga kazališta za najmlađu publiku, sezonu otvara 21. listopada premijera klasika hrvatske suvremene dječje književnosti "Eko Eko".
 
Od bića s drugog planeta do legende o hrvatskoj povijesti
 
Riječ je o legendarnoj predstavi kazališta Trešnje književnika Hrvoja Hitreca, romana izdanog prije više od 30 godina koji i danas zadržava svježinu i svevremenost. Priču o Eku Eku, malenom biću s drugog planeta koji dolazi pomoći ljudima da se riješe otpada, režira Radovan Ruždjak.
 
Redatelj je istaknuo kako je s tom knjigom oduvijek osjećao neko duboko srodstvo a za Trešnju ju postavlja u izvorniku, u 80-ima.
 
"Imali smo jednu dilemu, da li ići u modernizaciju i prilagoditi priču 2016., no odlučili smo kako bi to bio preveliki dramaturški zahvat", kazao je Ruždjak.
 
Za 1. prosinca u planu je premijera klasika svjetske dječje književnosti, "Carevo novo ruho" Hansa Christiana Andersena, koji zajedno postavljaju Krešimir Dolenčić i Paolo Tišljarić.
 
Dolenčić se osvrnuo na aktualnost predstave, istaknuvši kako je danas u njoj sve aktualno, "a angažiranost oko toga da je car gol neće se forsirati na način na koji bi se možda očekivalo, jer danas je carevima i moćnicima svejedno da li su goli ili nisu".
 
"Nećemo donositi gotova rješenja što to znači da je car gol, već ćemo se koncentrirati na glumačke igre bajke, priče i svega onoga o čemu bi djeca nakon te predstave mogla razgovarati", kazao je Dolenčić.
 
Tišljarić je doda kako će ta predstava, za jedan klasičan program, imati jedan "zanimljiv pristup publici, interaktivan i drugačiji", a možda najajtraktivnija stvar u njoj bit će to što je redateljski dvojac pozvao mladog rappera Mikija Solusa da napiše songove.
 
Premijera predstave "Crvenokosa Zora" u planu je za ožujak 2017., a priču o Zori i njezinoj bandi, djeci beskućnicima koja pokušavaju opstati u okrutnome svijetu odraslih u Senju 30-ih godina prošloga stoljeća, režirat će u Trešnji Rene Medvešek.
 
Kultni roman Kurta Helda "Crvena Zora i njezina banda" iz 1941., koji je napisao za svoga boravka u Senju prije Drugog svjetskog rata, u Njemačkoj je doživio 35 izdanja i odavno slovi kao klasik njemačke književnosti za djecu. Preveden je na brojne jezike te objavljen čak i u Japanu, no nije nikada doživio svoje hrvatsko izdanje.
 
Medvešek je istaknuo kako je na taj tekst slučajno naišao u jednom austrijskom kazališnom arhivu i iznenadio se vidjevši kako je riječ o klasiku njemačke književnosti čija se radnja odvija u Hrvatskoj a o kojemu mi ne znamo ništa. Roman je ekraniziran i na filmu i kao serija i kao nekoliko kazališnih izvedbi, a "Crvena Zora" u Njemačkoj je postala sintagma za bunt i odmetništvo, pa se čak i jedna teroristička skupina tako nazivala.
 
"Što se tiče same radnje, Zorina banda sama sebe naziva uskocima, živi u utvrdi Nehaj, krade ne bi li preživjela ali isključivo od bogatih pa, dakle, u tome ima i elemenata Robina Hooda", kazao je redatelj. Dramatizaciju radi Dubravko Mihanović, koji će taj "jedan pravi starinski roman" adaptirati kako bi dobio odgovarajuću snagu i aktualnost i bio blizak današnjoj djeci, uz zanimljive poveznice sa sadašnjim vremenom.
 
Posljednja Trešnjina premijera u sezoni 2016./2017. bit će u svibnju adaptacija legende "Plemeniti šljivari" u režiji Zorana Mužića, o napadu mongolskog vladara Batu kana na Kalnik kojeg je branio knez Filip Bebek.
 
Mužić je najavio "identitetsku, provokativnu, a opet komunikativnu predstavu za najmlađe i njihove roditelje, koja se bavi namjerom da zabavi i pouči kako male tako i velike plemenitim identitetskim aspektima hrvatske povijesti".
 
Besplatne produkcije mladih umjetnika
 
Babić je napomenula kako Trešnja u novoj sezoni nastavlja s prošle godine uvedenim programom "Kazalište i knjiga", kojem je cilj potaknuti djecu na čitanje kroz predstavljanja domaćih autora i druženja s njima u kazalištu, a koji se "pokazao kao krasno iskustvo, koje je postalo jedno mjesto gdje je jako zanimljivo doći i publici i predstavljačima".
 
Istaknula je kako ove sezone najveće zagrebačko kazalište za djecu svoja vrata otvara mladim umjetnicima, koji će tu moći izvoditi svoje produkcije u profesionalnom okruženju.
 
U programu "Četvrtak navečer u Trešnji" mladi dramski umjetnici koji bi inače imali poteškoća pronaći mjesto za prezentaciju svojih radova publici i mogućim zainteresiranim poslodavcima, moći će, "u normalnom kazališnom okruženju", pokazati svoje izvedbe, u nadi da će poslužiti kao "mamac" potencijalnim producentima ili budućim suradnicima, kazala je Babić. (Hina)