izložba

Branka Cvjetičanin / Otkup zlata_#CFB53B'


vrijeme: 12.06.2014. - 30.06.2014.
mjesto: Korčula; siva) (zona . prostor suvremene i medijske umjetnosti

U prostoru suvremene i medijske umjetnosti siva) (zona na Korčuli, u četvrtak, 12. lipnja, otvara se prostorna i svjetlosna instalacija Branke Cvjetičanin, koja ostaje otvorena do 30. lipnja.
Pristup instalaciji otvara se u četvrtak, 11. lipnja 2014. u 11 sati i biti će otvoren svakodnevno od 11. do 14 sati u razdoblju najjače dnevne emisije zlatnog odsjaja. Izložba, u sklopu koje je prisutna i umjetnica, traje do 21. lipnja odnosno početka ljetnog solsticija, nakon čega se zaustavlja protokolarni dio izložbe, te posjetitelji i novi rezidencijalni umjetnici Sive zone, instalaciju u prostoru mogu koristiti bez ograničenja.

Branka Cvjetičanin bavi se umjetnošću protokola. U sklopu umjetničkog rada uspostavljen je protokol kretanja koji sadržava umjetnički koncept, boju, vrijeme, izvedbu i upute o načinu ophođenja.

Upotrjebljena je tehnika pozlate, no umjesto nanosa tankih listića pravog zlata na površinu objekta, ovdje su listovi samoljepljive folije zlatne boje naneseni na sve zidove i pod interijera galerijskog prostora. Umjesto vanjštine objekta transformiran je unutarnji prostor kuće.

Do ljetnog solsticija (1), autorica osobno će ugošćavati posjetitelje, i voditi jednog po jednog po prostoru instalacije, uspostavljajući određene protokole kretanja i ponašanja. Dio protokola kretanja je i prikupljanje milodara. Prostor pozlaćene sobe će se moći pogledati s određene pozicije, označene na podu oznakom tipa 'odavde se najbolje fotografira', kakva se viđa u nekim turističkim gradovima i, na sreću, zasada ne i u Korčuli.
 
Kod ‪#‎CFB53B je međunarodna informacija o boji, znana kao 'staro zlato' (Old gold), simulacija, prikaz, (ne)boje zlata u CMYK ili RGB sistemima boja u tisku monitorskih prikaza boja (2). U instalaciji 'Otkup zlata #CFB53B' su korištene zlatne folije, dakle 'prava' metalna (ne)boja, a ne njena simulacija u drugim medijima. No, korištena zlatna folija nije napravljena od skupocjene zlatne rude, kao što je uobičajeno u tehnici pozlate. Autorica se bavi umjetnošću protokola, transformacije i simulacije.

Otkup zlata bolan je podsjetnik na vremena ekonomske krize u kojoj se, poslije iscrpjnih posljednjih rezervi gotovine, unovčuje zlato. S druge strane, pozlaćeni objekti uglavnom su vezani za religijske objekte i liturgije (multimedijska koreografija bogoslužja). U radnoj verziji naslov rada je glasio 'Sobe za molitvu ... ili kako čitati nemoćnu ekonomiju', a ostvareni rad je dio serije radova kojima umjetnica propituje spregu emocionalnih i ekonomskih strujanja u suvremenom društvu. Slično kao u participativnoj umjetnosti happeninga 1950ih i 1960ih , protokolarni dio rada je zacrtan od autora, dok je drugi dio prepušten improvizaciji, slučaju, i vanjskim faktorima kao što su crkveni praznici, odnos lokalnog stanovništva i turista prema instituciji crkve i vremenske prognoze.

Tijekom srpnja i kolovoza galerija ugošćuje radove sedam umjetnika iz Novog Zelanda i Australije na tri kata kuće. Cvjetičanin prepušta drugim umjetnicima koji će sudjelovati u ovogodišnjem programu da slobodno smjeste svoje radove u zlatnoj sobi na drugome katu. Organizacija siva) (zona se od svog početka pozicionirala u prostor 'između', u profesionalnom žargonu između 'white cube' i 'black box', dakle između tzv. bijele kocke neutralnog galerijskog prostora, i crne kutije, prostora izvedbenih umjetnosti, kao što je kazalište.
 

(M.K., 11.06.2014)