Preskočite na glavni sadržaj

La MaMa E.T.C. gostuje u Dubrovniku i Rijeci

Kazalište iz New Yorka, La MaMa E.T.C. gostuje s tragedijom ‘Pylade‘ Piera Paola Pasolinija, u režiji Ivice Buljana, u sklopu programa 'Scena Karantena' Art radionice Lazareti u Dubrovniku, u utorak 12. srpnja, u 21,30 sat. Nakon Dubrovnika, predstava gostuje na festivalu Riječke ljetne noći, u četvrtak, 14. srpnja, u 21,30 sat.
 
vrijeme: 12.07.2016. 21,30
mjesto: Dubrovnik; Art radionica Lazareti, Frana Supila 8 / Rijeka; Torpedo
url: http://lamama.org
Predstavu izvode članovi trupe The Great Jones Repertory Company sastavljene od izvođača podrijetlom iz Koreje, Japana, Kine, afričkih zemalja, SAD-a i dr, a koju su osnovali Ellen Stewart, osnivačica kazališta La MaMa, redatelj Andrei Serban, i skladateljica Elizabeth Swados. Igraju Maura Donohue, Eugene the Poogene, Cary Gant, John Gutierrez, Valois Mickens, Tunde Sho, Chris Wild, Mia Yoo, Perry Yung te poseban gost iz Slovenije Marko Mandić, prvak ljubljanske Drame Slovenskog narodnog gledališča, u naslovnoj ulozi.

Pasolinijev ‘Pylade’, suvremena reinterpretacija odnosa Pilada i Oresta iz grčke mitologije i ‘Orestije’, poetična je i tragična meditacija o demokraciji, konzumerizmu i borbi za stvarne društvene promjene. Ritam i emocija Pasolinijeva teksta, u engleskom prijevodu Adama Paolozze i Coleen McPherson, pojačani su glazbom i pokretom ugrađenima u ovu predstavu Ivice Buljana i The Great Jones Repertory Company, tvoreći tako totalni teatar pokreta, tekst, spektakla i glazbe.‘Pylade’ se izravno nastavlja na događaje iz Eshilove ‘Orestije’, opisuje prijelaz iz mitskog vremena i krvnih osveta u doba suvremene demokracije.

Božica Atena osnovala je prvi sud slobodnih građana koji oslobađaju Oresta krivnje za ubojstvo majke i tako se iz tmine legendi i mitova oblikovala suvremena civilizacija. Pasolinijevi su likovi svojim različitim vrijednostima kontrapunkt jedni drugima propitujući odnos između intelektualaca i ostalih. Predstava je u New Yorku premijerno izvedena početkom prosinca 2015. godine, kao prva premijera The Great Jones Repertory Company nakon smrti Ellen Stewart i istodobno kao prvo izvođenje nekog Pasolinijeva teksta na engleskom jeziku. Odmah po premijernoj izvedbi, predstava je zabilježila izvrsne kritike u kojima američki kazališni kritičari nisu štedjeli superlativa i najviših ocjena.