Preskočite na glavni sadržaj

Izložba slika Jasenke Vukelić na Palmižani

U sklopu Art ljeta na Palmižani, od 1. do 15. lipnja, novim ciklusom slika nazvanim 'Izlazak' predstavlja se umjetnica Jasenka Vukelić.
vrijeme: 01.06.2016.
mjesto: Palmižana, Meneghello
url: http://www.palmizana.com
Slike  ukazuju na potrebu zajedništva i rasta, ali kroz probijanje kôdova materijalnog, nagomilanog egoizma današnjice. Jer, ponekad nam se čini da smo se uspješno „odlijepili“ u visoke duhovne razine od materijalnog svijeta, no to je tek iluzija našeg ega. Kad počnemo osjećati druge ljude oko sebe jedino kroz ljubav, počet ćemo se približavati osjećaju Pardesa.

Ne trebamo biti posebno senzibilizirani za svijet oko sebe da bismo primijetili kako je osim čovjeka sva ostala priroda – od kamena, minerala, biljke, jednostaničnih organizama do svih životnja – integrirana i povezana u cjelovit sustav. Priroda se nalazi u ravnoteži, a mi smo izgubili to svojstvo potpunog osjećanja jedinstva s njom i sa Stvoriteljem. Međutim, da bismo rasli u duhovnom svijetu, i da bismo ponovno vratili ljubav i svjetlost u svoje živote, moramo se odmaknuti od svojeg ega, vratiti se korijenima iz tog stanja „izvan prirode“, povezati se s drugim ljudima poput eha kolektivne duše.

U novom ciklusu slika „Uprise / Izlazak“ Jasenka Vukelić stvara vrlo osobnu kozmogoniju u kojoj traži svjetlo i duh Raja na zemlji. Tema izlaska iz Raja, za koju je umjetnicu osim naše svakodnevice inspirirao srednjovjekovni tekst  o četvorici koja su ušla u Pardes – od kojih je jedan izašao iz Raja – danas je više nego aktualna u našim životima, jer breme ove dimenzije stvarnosti jasno ukazuje na vrhunac tog davnog disbalansa, ali i potrebu vraćanja harmonije nebeskih sfera. Naš je život kaotičan, i čini mi se kako nije slučajno da se sve više umjetnika u zadnje vrijeme vraća upravo motivima iz prirode.

Kod Jasenke Vukelić to nije slučajno i neosviješteno, nije tek signal potrebe za kontemplacijom, meditacijom, odvajanjem i izolacijom, već je refleks želje za slavljenjem božanske kreacije kroz povezivanje neba i zemlje.

Na prvi su pogled pred nama dječak i djevojčica iz Afrike, mala šamanka, koju slikarica vodi po prirodi / svijetu, no ona je zapravo metafora majke-stvarateljice, same kreacije, koja hoda po kabalističkom Drvu života i spaja donje razine stvarnosti s gornjima, uz jasnu simboliku tzv. jezika korijena i grana. Različite krune koje umjetnica dodaje djevojčici atribut su blizine prijelaza u nebo / Raj, ulaska u božanski svijet, kao i nebeskih moći.

Moć ženskog dijela kreacije (binah) vidi se u Jasenkinim slikama kroz bujnost prirode, prisutnost različitih životinjskih duhova vodiča i čuvara, i mnoštva dubinskih planova u kompoziciji slikâ koji su slikani matricama bliskima op-art- u. Snažan iluzionizam slika metafora je privida našeg korporealnog svijeta, od kojeg se teško oslobađamo, no kad se jednom odlučimo na duhovno putovanje, tada se pred nama otvaraju neslućeno bogati svjetovi, koje na ovom materijalnom nivou često zamišljamo kao tropski raj. Ptice nose posebnu funkciju u Jasenkinim slikama, jer nas one kroz frekvencije zvukova povezuju s muzikom nebeskih sfera, odnosno, rajem za kojim danas toliko žudimo.

Naša forma u duhovnom svijetu ima drugačiji oblik, ali emocije koje osjećamo kroz različita iskustva davanja i primanja ostaju nepromijenjenje, i uvijek bi trebale težiti čistoj radosti kreacije. Zato su Jasenkine slike tako ciklički povezane. One ukazuju na potrebu zajedništva i rasta, ali kroz probijanje kôdova materijalnog, nagomilanog egoizma današnjice. Jer, ponekad nam se čini da smo se uspješ