Preskočite na glavni sadržaj

Promocija novog broja časopisa 'Život umjetnosti'

Promocija  97. broja časopisa 'Život umjetnosti', posvećenog umjetnosti i društvenim pokretima, održava se u srijedu, 24. veljače, u 19 sati, u prostoru Baze, u Adžijinoj 11. Na promociji govore Irena Borić, nezavisna kustosica, Mario Kikaš, aktivist i kulturni radnik, Goran Pavlić, Akademija dramske umjetnosti, i Vesna Vuković, BLOK.
vrijeme: 24.02.2016. 19,00
mjesto: Zagreb; Baza, Adžijina 11
url: https://www.ipu.hr
'Postavljajući si neka osnovna pitanja, kao što su: kako to da društveno angažirana umjetnost cvjeta u doba kad je društveni projekt doživio propast, ili: kako to da umjetničke prakse sve više preuzimaju političku agendu, ili: kakav je odnos između socijalnih praksi i propadanja društvene infrastrukture, uviđamo nužnost inzistiranja na historijskoj specifičnosti suvremenih društveno angažiranih praksi, kao jedinom ispravnom polazištu za njihovu analizu i valorizaciju.

Koncepti pravedne preraspodjele, solidarnosti, jednakosti, zajedničkog dobra itd., koji glasno odzvanjaju umjetničkim svijetom, povezani su prije svega s lijevom političkom opcijom, koja je danas rasuta u čitav niz mikroformacija, dok snažne, nadnacionalne radničke, socijalističke, komunističke partije nema, kao ni progresivnih sindikalnih udruženja. Postojeće su lijeve političke formacije slabe, nevidljive i lokalno ograničene. Ukratko: lijeva opcija je u političkom polju nepostojeća. Što u okolnostima globalne ekonomske krize, krize demokracije i izostanka centraliziranog društvenog pokreta s konzistentnom i jasnom političkom artikulacijom uopće znači angažirani umjetnik-individualac koji operira u elitnom polju kulturne proizvodnje usmjerene na privilegirane, visoko obrazovane članove društva, jedno je od ključnih pitanja Života umjetnosti koji držite u ruci. Kako bismo uopće mogli misliti prevladavanje ovakve ograničene pozicije, potrebno je sagledati je analitički, svjesni da odgovor treba tražiti u suvremenim proizvodnim odnosima, ali i na pozadini historijske perspektive.

Nadamo se da će biti poticaj za raspravu koja se tek mora dogoditi i koja će u govor o (društveno angažiranoj) umjetnosti nanovo uvesti ključnu lekciju koju izvodimo iz povijesti radikalne umjetnosti: nijedna umjetnička gesta – sama po sebi – ne može biti intrinzično radikalna. (iz uvodnika)
 
Časopis možete nabaviti na Institutu za povijest umjetnosti, Bibliofilu, Muzeju za suvremenu umjetnost, Orisu i Laubi
Više o časopisu možete pronaći ovdje.