Preskočite na glavni sadržaj

Praizvedba drame Milka Valenta u Muzeju suvremene umjetnosti

Eurokaz najavljuje drugi veliki projekt svoje produkcijske sezone  - 'Plaidoyer po pički: piši propast predstave!' prema tekstu Milka Valenta i konceptu Dalibora Martinisa koji će, u koprodukciji s Muzejom suvremene umjetnosti, biti praizveden 16. siječnja u dvorani Gorgona MSU-a. Drama je objavljena 1983. godine i do sada nije doživjela scensko uprizorenje!
vrijeme: 16.01.2015. 20 h
mjesto: Zagreb; MSU, Avenija Dubrovnik 17
url: http://www.msu.hr

Izvođači: ________, ___________, _________________, _____________, _____________, Siniša Miletić, Niko Goršič, Stanko Kovačić, Hrvoje Golubić, Petra Jeričević, Ana Marija Filipec, Suzana Brezovec, Stjepan Filipec, Gordana Vnuk, Ante Prgin, Davor Doležal

Eurokaz o predstavi:

Prema konceptu Dalibora Martinisa i tekstu 'Plaidoyer po pički' Milka Valenta, čiji je dramski opus u našim kazalištima potpuno odbačen, predstava najavljuje Eurokazovu repertoarnu strategiju intrigantnih, nepredvidivih i riskantnih suradnji različitih umjetnika izvan očekivanih i uobičajenih radijusa djelovanja. Tako Dalibor Martinis, naš istaknuti konceptualni umjetnik, polazi od Valentova teksta naglašene erotske slobode i duhovite leksičke razigranosti koji nudi iznenađujuću eksperimentalnu novost u kontekstu ideologijski zadane hrvatske dramske proizvodnje: svih deset tisuća riječi tog dramskog spektakla počinje blasfemičnim slovom p, ali tako da se ni u jednom trenutku ne gubi prohodnost dramskog zbivanja; prohodnost koja se sažima u desadovski antivoajerski zaključak – jezik je izvorište, ali i tamnica erotske žudnje.
 
Dva je puta emitirana kao radio-drama (prvi put osamdesetih na novosadskom radiju te potom 2008. na Trećem programu Hrvatskoga radija).
 
Radio tako postaje metafora ostvarenog, a možda i jedinog mogućeg života drame 'Plaidoyer po pički' te je u konstruktivističko-metaforički zamišljenoj scenografiji pozornica Dvorane Gorgona pretvorena u predimenzioniranu kutiju radijskog prijamnika.
 
Rad na uprizorenju ovog hrabrog remek-djela prekinuo je neplaniran i začudan događaj koji je u trenutku poništio prvobitni plan provedbe, ali i stvorio novi. Tako nastaje predstava u predstavi, zajedno sa samim procesom nastanka.

Slučaj je izmijenio smjerove zamišljene realizacije, sve se premetnulo naglavce: tekst je polako lišen svog identiteta i pribijen na događaj, da parafraziramo Badioua.
 
Padaju pitanja održivosti ili neodrživosti predstave, prava pisca, prava koncepta i prava rasprostiranja njegova provođenja, prava glumaca, prava na krivnju i, konačno, pravo Eurokaza da izbjegne kvijetizam svoje sudbine.
 
Svi uključeni bacaju se na odgovore, konstruktivno, jer nema neke posebne krivnje za slučaj. Nova predstava ne gradi se na ostacima prvotne, nego stvara drukčiji mizanscen tekstu, izvođačima, autorima, cijelom timu.                                                     
 
Radio postaje realizirana metafora: Plaidoyer po pički ponovo pokušava preskočiti prepreku (iskoristit ćemo repliku iz Valentove drame): pišući propast predstave.