Preskočite na glavni sadržaj

Boris Ljubičić / Kvadrat i krug

U Muzeju za umjetnost i obrt, u četvrtak, 11. prosinca, s početkom u 19 sati, otvara se izložba 'Kvadrat i krug' grafičkog dizajnera Borisa Ljubičića. Izložba ostaje otvorena do 1. veljače 2015.
vrijeme: 11.12.2014. 19,00
mjesto: Zagreb; Muzej za umjetnost i obrt, Trg maršala Tita 11
url: http://www.muo.hr
Boris Ljubičić jedan je od najznačajnijih hrvatskih grafičkih dizajnera, čiji radovi već četrdeset godina definiraju domaći vizualni prostor.  Izuzetno aktivan autor, Ljubičić je višestruko nagrađivan u gotovo svim područjima dizajna vizualnih komunikacija – od vizualnih identiteta, plakata, knjiga, dizajna za elektronske medije do dizajna ambalaže. Tijekom karijere ostavio je neizbrisiv trag u vizualnom određenju najrazličitijih aspekata hrvatske kulture i društva.

Autor je vizualnih identiteta za brojne kulturne institucije (MUO, MDC, Hrvatski muzej naivne umjetnosti, Leksikografski zavod Miroslav Krleža) i manifestacije (Muzičko bijenale, Dubrovačke ljetne igre, kongresi hrvatskih arhitekata). Dizajnirao je izuzetno uspješnu seriju plakata za Dan muzeja, a plakat iz 2000. (Volim kvadrat i krug) u nizu je međunarodno relevantnih selekcija proglašavan najboljim svjetskim plakatom tih godina.


Boris Ljubičić je autor cjelovitih vizualnih identiteta nekoliko velikih hrvatskih tvrtki, poput Labuda, Francka, Optime, Spectator Grupe i IGH, a za sustav ambalaže tvrtke SMS i višestruko je nagrađivan.

Svojim radom obilježio je svjetske i regionalne sportske manifestacije te hrvatske sportske institucije - od dizajna cjelovitog identiteta Mediteranskih igara, sportskog branda YASSA, Europskog prventstva u atletici (1990.), 2. svjetskih vojnih igara (1999.) te Svjetskog prvenstva u rukometu za žene (2003.) do vizualnog identiteta Hrvatskog skijaškog saveza.

Od osamostaljenja Hrvatske, Ljubičić se posvetio pitanjima dizajna vizualnog identiteta nove države. Njegovi prijedlozi osnovnih elemenata identiteta (novčanice, zastava), iako nisu prihvaćeni, itekako su utjecali na budući identitet državnih tvrtki i institucija. Sam Ljubičić kontinuirano je primjenjivao osnovne postulate svog koncepta državnog identiteta u rješenjima za brojna hrvatska ministarstva i institucije poput HRT, HTZ, HAK itd.

Uvijek aktualan, Ljubičić nikad nije bježao od samoinicijatvnih projekata, kontroverznih tema i provokativnih pitanja. Serijalom evokativnih ratnih plakata, nastalim ranih devedesetih, uspješno je skretao međunarodnu pažnju na rat u Hrvatskoj; plakatom za MSU upozorava na opasnu komercijalizaciju kulture; majicama – koje sam nosi – komentira svakodnevicu.

Izložba u Muzeju za umjetnost i obrt predstavit će golemi Ljubičićev opus unutar nekoliko ključnih tematskih cjelina. Boris Ljubičić prvenstveno je umjetnik ideje, komunikator par excellance, čiji radovi punom snagom zabljesnu unutar specifičnog konteksta u kojem su nastali. Stoga će ova izložba, za razliku od uobičajenog izlistavanja niza popularnih plakata, pokušati ispričati nikad ispričane priče, tajne 'biografije' svima već poznatih radova. Kustosica izložbe je Koraljka Vlajo, voditeljica Zbirki grafičkog I Zbirke produkt dizajna MUO