Preskočite na glavni sadržaj

Cultural and Creative Sectors’ Export and Internationalisation Support Strategies

U okviru rada Otvorene metode koordinacije (Open Method of Coordinatioon – OMC) Europske agende za kulturu, Radni plan za kulturu 2011 – 2014, objavljen je priručnik na temu Izvoz kulturnog i kreativnog sektora i internacionalizacija strategija potpore. Priručnik je dostupan za besplatno preuzimanje.
mjesto: Hong Kong
url: http://www.mala-scena.hr/
Izvještaj se bazira na postojećoj literaturi o potencijalima kulturnog i kreativnog sektora unutar Europske unije, a predstavlja prvi pokušaj ovakve vrste s posebnim naglaskom na izvoz kulturnog i kreativnog sektora te na internacionalizaciju. Ovo je još jedan priručnik iz serije dokumenata koje su izdale različite grupe Otvorene metode koordinacije, a koje prikazuju raspon mjera i aktivnosti koje bi se mogle provesti na razini Europe kako bi se ostvarili ključni ciljevi kulturnih politika.

Osnovni narativ podrške izvozu i internacionalizaciji kulturnog i kreativnog sektora prilično je jasan i jednostavan. Unutar Europe postoji naglašena kulturna raznolikost, izuzetna kulturna baština, visokokvalitetno obrazovanje te stotine tisuća poduzeća koje proizvode bogatstvo produkata i usluga, dok globalno tržište konstantno raste. Ove jake strane i prednosti sve se više priznaju unutar europskog političkog diskursa. Najveća manjkavost i izazov jest dominacija vrlo malih tvrtki, slabost posrednika te problemi vezani za upravljanje pravima drugih.

Ostale slabosti i izazovi uključuju sljedeće:
- ograničeni pristup financiranja promocije izvoza zbog nematerijalne prirode sredstava kulturnog i kreativnog sektora te stoga nedovoljni resursi za ključne mjere za promociju izvoza (pakiranje, marketing, brendiranje);
- manjak informacija o međunarodnim trendovima i ciljnim tržištima i njihovim pravilima te kompetitivnost i preference potrošača;
- nedostatak prikladnih i koordiniranih mjera za podršku izvoza od strane vladinih / javnih tijela te nedostatak financiranja za prekograničnu suradnju, obzirom da je većina financijskih mehanizama fokusirana na nacionalni okvir;
- nedostatak široke međunarodne mreže što otežava traženje pravih partnera, distributera ili prodavača;
- sektor i podsektori nisu dovoljno organizirani  te je međunarodna promocija prepuštena individualnim igračima;
- internacionalizacija i izvozne vještine nisu uključeni u kulturni i kreativni kurikulum;
- ostali sektori nisu svjesni dodane vrijednosti kulturnog i kreativnog sektora u kontekstu izvoza i internacionalizacije;
- fragmentacija tržišta i jezične prepreke.

Cultural and Creative Sectors’ Export and Internationalisation Support Strategies - PDF