Preskočite na glavni sadržaj

Filmske večeri u 'Močvari': Večer nijemih filmova

U srijedu, 5. prosinca, s početkom u 21 sat, bendovi 'Peach Pit', 'Dada Jihad' i 'Žen' će publiku okupljenu u zagrebačkoj 'Močvari' podsjetiti na početak 20. stoljeća i gledanje filmova uz živu glazbenu pratnju te dati svoje glazbeno viđenje izabranih kultnih filmskih klasika.
vrijeme: 05.12.2012. 21 h
mjesto: Vienna, Austria
url: http://www.tqw.at/

Jedanaest godina nakon što su u Močvari glazbeno interpretirali nadrealistički klasik 'Andaluzijski pas', čuvenu kolaboraciju Salvadora Dalíja i Luisa Buñuela, zagrebački bend 'Peach Pit' ovog će puta interpretirati masterpiece Fernanda Légera 'Mehanički balet' (Ballet mécanique, 1924.). Fernand Léger bio je francuski slikar koji se zainteresirao za film nakon što je vidio Chaplinove komedije. Film je shvaćao isključivo kao vizualni medij kojemu nije potrebna nikakva narativnost, već, prije svega, čista vizualna harmonija pokreta. Zato je i njegov film 'Mehanički balet' zapravo apstraktna reminiscencija na njegovo kubističko slikarstvo. Léger je predstavnik tzv. čistog filma. Za njega je najvažniji (filmski) ritam, što se može reći i za spomenuti bend koji obećaje da ovoga puta neće prepiliti gitaru.

Glazbeno ludistički kolektiv 'Dada Jihad' vokalno će i glazbeno pratiti legendarni temeljac znanstvene fantastike, film 'Put na Mjesec' (Voyage dans la lune) Georgesa Méliesa iz 1902. godine. Podsjetimo, Mélies je otkrio filmski trik. U tijeku snimanja na jednoj pariškoj ulici, pokvarila mu se kamera. Kad je kvar uklonjen i snimka razvijena, jer je kamera prije i poslije kvara bila na istom mjestu, gledatelji su imali sreću nazočiti prvom čudu u povijesti filma. Na mjestu tramvaja u kontinuiranoj su se snimci pojavila mrtvačka kola. Mélies se pri snimanju koristio većinom filmskih trikova koje danas poznajemo u mnogo razvijenijem obliku, a zovemo ih specijalni efekti. Izazov za Dadu Jihad!

'Međučin' (Entr’acte, 1924.) Renéa Claira pratila je glazba slavnog Erica Satiea. Film je serija vizualnih gegova koji završavaju burlesknom scenom pogreba. Snimljen je radi prikazivanja za stanke pri izvedbi baleta 'Prekinuta predstava' u Théâtre des Champs-Elysées. Ironizirajući građanske običaje, iznosi slijed nadrealnih prizora (npr. šahovski meč prekinut izlijevanjem vode na šahiste, pogrebna povorka na čelu s devom koja počinje usporenim pokretom, a završava kao potjera) lišenih klasične narativne logike, ali i psihoanalitičkih značenja. Blizak je konceptu čistoga filma. Clair je djelu, katkad označavanom dadaističkim filmom, pridodao posvete Méliesu i filmovima potjere tvrtke Pathé. Namjera mu je bila izazvati smijeh, a ne šok, čime se razlikuje od drugoga najpoznatijeg djela avangarde 'Andaluzijskog psa'. Za glazbenu pratnju je zadužen 'Žen', bend koji voli eksperimentirati glazbenim žanrovima.

Filmske večeri u 'Močvari' uređuje i vodi Astrid Pavlović.