Preskočite na glavni sadržaj

Poziv na suradnju na području kulturnog turizma

Europska komisija objavila je poziv za 'Projekte suradnje za stvaranje transnacionalnog turističkog proizvoda koji se temelji na kulturnoj i industrijskoj baštini'. Prijave se primaju do 28. rujna.
url: http://ec.europa.eu/enterprise
'Turistički proizvod' predstavlja kombinaciju različitih aspekata (osobine mjesta, načini prijevoza, tipovi smještaja, specifične aktivnosti itd.) specifičnog mjesta, kao što su obilasci prirode, život na farmi, posjeti povijesnim i kulturnom lokacijama, obilaženje gradova, sportske aktivnosti, plaže itd. Pojam 'turističkog proizvoda' nije povezan s konceptom 'proizvoda' koji se koristi u ekonomskoj statistici, već s konceptom kojeg koriste stručnjaci u turizmu kako bi promovirali specifične pakete ili destinacije. Stoga, moguće je govoriti o specifičnim tipovima 'turističkog proizvoda', kao npr. kulinarski turizam, ekoturizam, gradski turizam, sunce-i-plaža turizam, agroturizam, zdravstveni turizam, zimski turizam itd.

Pojam 'prekogranični'označava proizvod nastao od niza turističkih usluga i aktivnosti koje se nude na teritoriju nekoliko zemalja na zajedničku temu. 'Prekogranični turistički proizvod' može imati oblik npr. rute / itinerara / staze bilo u fizičkom smislu (fizička infrastruktura) ili virtualnom (povezivanje mjesta / destinacija / atrakcija / koji su konceptualno povezani) ili kao tematska turistička ponuda.

Končani je cilj projekta nadopuniti regionalne i nacionalne politike kroz pružanje podrške prekogranične suradnje i zajedničkih inicijativa koje nastoje oblikovati inovativne prekogranične proizvode na području kulturnog i / ili industrijskog turizma, imajući u vidu sljedeće:
- doprinošenje razlikovanju europske turističke ponude kroz kapitalizaciju i davanje vrijednosti zajedničkoj kulturnoj baštini;
- doprinošenje ekonomskoj obnovi i stvaranju poslova u posrnulim (post)industrijskim regijama kroz međuregionalnu i prekograničnu suradnju na području turizma.

Specifični ciljevi projekta:
- razvijanje atraktivnog i održivog europskog kulturnog i / ili industrijskog turističkog proizvoda;
- podržavanje prekograničnih kulturnih ili industrijskih tema i proizvoda koji njeguju veći osjećaj europskog identiteta;
- bolje iskorištavanje kulturne i industrijske baštine iz turističke perspektive;
- promoviranje turizma u regijama koje su u krizi ili konverziji kako bi se potaknulo zapošljavanje i rast;
- omogućavanje razmjene primjera dobre prakse i trajnih diskusijskih foruma između osoba odgovornih za područje kulturnog i industrijskog turizma;
- omogućavanje i stimuliranje privatno – javnog partnerstva te integracija poduzetništva u kulturnom i turističkom sektoru u regionalne strategije razvoja;
- poboljšanje kvalitete europske turističke ponude kroz jačanje međugranične suradnje;
- jačanje upravljačkih vještina javnih i privatnih tijela zaduženih za razvijanje tematskih turističkih proizvoda.

Očekivani rezultati:
- diferenciranje turističke ponude zahvaljujući stvaranju novog turističkog proizvoda povezanog s kulturnom i industrijskom baštinom;
- stvaranje kritične mase destinacija, atrakcija, mjesta i usluga povezanih s turizmom, pružajući osnovu za atraktivnu europsku ponudu kulturnog i industrijskog turizma;
- razvijanje i jačanje vještina u upravljanju proizvodima kulturnog i industrijskog turizma;
- povećavanje svijesti o potencijalu kojeg nudi razvoj inovativnih turističkih proizvoda za razvijanje regija koje se suočavaju s ekonomskim padom i promjenom industrijskih aktivnosti;
- doprinošenje rastu zapošljavanja u sektoru turizma u regijama koje se suočavaju s ekonomskim padom i promjenom industrijskih aktivnosti;
- valorizacija europske kulturne i industrijske baštine uz pomoć turističkog razvoja;
- razvijanje mreža i platformi za kreatore politika u privatnom i javnom sektoru na području kulturnog i industrijskog turizma.

Više