izložba

Performans i otvorenje izložbe Alenke Spacal


vrijeme: 19.05.2006. - 19.05.2006.19,00 sati
mjesto: Dubrovnik; Art radionica Lazareti; Frana Supila 8
organizator: Art radionica Lazareti

U petak, 19. svibnja u 19 sati u Lazaretima počinje performans 'Vješanje' Alenke Spacal, kojim ona otvara svoju izložbu 'Autoportreta na kuhinjskim krpama'.

'Izložba slikarskih autoportreta Alenke Spacal bit će otvorena performansom u kojem će autorica objesiti svoje radove na uže za sušenje rublja. Kroz autoironizaciju palete različitih uprizorenja vlastitog lika, koje slika uljanim bojama na kuhinjske krpe, umjetnica će imitacijom domaćinske atmosfere vješanja rublja u galerijskom prostoru problematizirati relaciju između privatnog i javnog, odnosno osobnog i političkog.

Tim umjetničko-performativnim aktom biti će naglašen i odnos između autoportreta kao klasičnog slikarskog žanra i performansa kao njegovog produžetka unutar suvremene feminističke umjetničke prakse. Autorica će putem performansa pokušati upozoriti na klasično autoportretski odnos, koji je određen odnosom subjekta i objekta, u kojem je autorica umjetnica i model u jednom, to jest istovremeno je portretistkinja i portretirana, gledajuća i gledana, odnosno označitelj i označeno.

Alenka Spacal putem naslikanih autoportreta, odnosno svojevrsnom autobiografskom metodom, uspostavlja vlastiti subjektivitet suprotstavljajući se tako objektivizaciji klišejske uloge žene kao 'druge'. Naprotiv, njezina je ambicija konstituirati se kao aktivan umjetnički subjekt. Pri tom se s pomoću vlastitih reprezentacija pokušava pozicionirati nasuprot patrijarhalnom i heteroseksističkom društvenom poretku. Kroz vlastita vizualna uprizorenja naglašava osobnu subjektivitetnu poziciju, te pri tom pokušava učiniti vidljivim različite marginalne identitete koje se prije svega dotiču koncepta roda, a također se odnose na spol, seksualnost, rasu i religiju.

U svojim feminističkim propitivanjima, Alenka Spacal ne ostaje zatvorena unutar binarnih opozicija spola i roda. Ne ograničava se na vlastitu ženskost, te uz nju povezano konstituiranje sebe kao ženskog umjetničkog subjekta, već se s autoportretima pozicionira iznad vlastitog biološkog spola. Kroz različite motive igra se s mnoštvom mogućih prezentacija spola / roda, s čime nastoji nadići tradicionalne binarne podjele na ženski i muški spol / rod, što se pokazuje posebice na njenim androginim autoportretima.' Art radionica Lazareti